Trening strategii poznawczych i metapoznawczych 2500-KF-PP-8
Celem zajęć jest zaprezentowanie sposobów ćwiczenia różnych strategii pamięciowych (poznawczych) i metapoznawczych. W programie zajęć znajdują się zarówno proste metody zapamiętywania, takie jak na przykład powtarzanie, jak i złożone programy strategiczne SQ3R, czyli 2PSPS, lub mnemotechniki.
Zajęcia mają charakter ćwiczeń warsztatowych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Rozwija swoją metapamięć, czyli zdobywa i stosuje wiedzę o tym, jak przebiegają procesy uczenia się, ale również jak skutecznie się uczyć
poznał różne strategie poznawczych i metapoznawczych
uczy się zapamiętywać skutecznie, stosując odpowiednią metodę do odpowiedniego materiału
wie, jak należy się uczyć, by zapamiętywać skutecznie
Kryteria oceniania
praca pisemna: raport opisujący metody trenowane podczas zajęć (3pkt)
Literatura
Dembo, M.H. (1997). Stosowana psychologia wychowawcza. Warszawa: WSiP.
Mietzel, G. (2002). Psychologia kształcenia. Gdańsk: GWP.
Nęcka, E., Orzechowski, J., Szymura, B. (2006). Psychologia Poznawcza. Warszawa: PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: