Trening inteligencji emocjonalnej 2500-K309N27
Wprowadzenie. Rola inteligencji emocjonalnej i społecznej oraz związanych z nimi kompetencji w funkcjonowaniu interpersonalnym i poznawczym
Blok 1. Rozpoznawanie i wyrażanie emocji
- Rozpoznawanie emocji u innych. Mimiczne i behawioralne wskaźniki emocji
- Rozpoznawanie emocji u siebie. Somatyczne wskaźniki emocji
- Wyrażanie emocji: słowa, ciało, symbol
Blok 2. Rozwijanie zdolności do rozumienia i analizowania emocji
- Funkcje emocji
- Dostrzeganie różnic pomiędzy emocjami
- Nieszczera ekspresja emocji: jak rozpoznać kłamcę?
- Analiza emocji, emocje przeciwne, przyczyny emocji
Blok 3. Rozwijanie zdolności świadomej regulacji i kontroli emocji
- Otwartość na emocje
- Radzenie sobie ze stresem
- Monitorowanie emocji
- Czynniki wspomagających zdolność regulacji emocji
Blok 4. Rozwijanie zdolności do emocjonalnego wspomagania myślenia
- Inteligencja emocjonalna – pobudzenie – poznanie. Wpływ emocji na procesy poznawcze
- Wykorzystywanie emocji do rozwiązywania problemów
Blok 5. Wykorzystanie IE w sytuacjach życiowych
- Motywowanie przez emocje
- Regulacja emocjonalna w autoprezentacji
- Praca nad problemami zgłoszonymi przez uczestników
Podsumowanie i ocena zajęć
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Student lepiej rozpoznaje stany emocjonalne u siebie i innych.
Student potrafi skuteczniej wywierać wpływ na emocje własne i innych oraz obniżać poziom stresu i emocji negatywnych.
Student rozumie swoje emocje oraz potrafi wspierać rozwój samoświadomości emocjonalnej.
Student potrafi skutecznie wykorzystywać emocje do wspierania myślenia, zapamiętywania, twórczego myślenia i podejmowania decyzji.
Uczestnik zajęć posiada podstawową wiedzę i umiejętności niezbędne do poprowadzenia warsztatów inteligencji emocjonalnej.
Kryteria oceniania
Zajęcia zaliczane na podstawie obecności (na ocenę dostateczną).
W celu uzyskania wyższej oceny wymagana jest praca pisemna, polegająca na zaprojektowaniu fragmentu warsztatu IE (opracowanie własnego ćwiczenia).
Literatura
Brak literatury obowiązkowej - zajęcia warsztatowe.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: