Psychologia szczęścia 2500-FA-05-01
sylabus
Część I: Szczęście - podstawowe teorie, koncepcje, tezy
1. Wprowadzenie do tematyki zajęć
2. Co to jest psychologia pozytywna i co ją odróżnia od tradycyjnego podejścia w psychologii
3. Szczęście - definicje, koncepcje, sposób pomiaru
4. Czy można trwale podnieść poziom szczęścia?
5. Zalety i siły psychiczne
Część II: Badania empiryczne nad budowaniem poczucia szczęścia
6. Wyrażanie wdzięczności
7. Optymizm
8. Emocje pozytywne
9. Zacieśnianie relacji z ludźmi
10. Realizowanie celów z zaangażowaniem
11. Post-traumatyczny wzrost i radzenie sobie
Część III: Podsumowanie
12. Prezentacja projektów grupowych, cz.1
13. Prezentacja projektów grupowych, cz. 2
14. Egzamin
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu zajęć studenci:
- będą znali podstawowe psychologiczne koncepcje i badania dotyczące poczucia szczęścia
- będą znali najczęściej stosowane na świecie kwestionariusze do pomiaru poczucia szczęścia, satysfakcji życiowej oraz sił psychicznych
- poznają najważniejsze czynniki determinujące poczucie szczęścia
- poznają i przećwiczą zbadane naukowo wybrane techniki budowania poczucia szczęścia
Kryteria oceniania
Ocena końcowa wystawiona będzie na podstawie:
- indywidualnej aktywności
- dwóch projektów zespołowych
- wyniku egzaminu końcowego
Literatura
Czapiński, J.(red.)(2004). Psychologia pozytywna. Warszawa: PWN
Diener, E. & Biswas-Diner, R. (2010). Szczęście. Odkrywanie bogactwa psychicznego. Sopot: Smak Słowa.
Seligman, M.E.P.(2011). Flourish. New York: Free Press.
Seligman, M.E.P.(2005). Prawdziwe szczęście. Poznań: Media Rodzina
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: