- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Partnerstwo w marketingu miejsc 2400-ZEWW877-OG
Przedmiot z zakresu praktycznych zastosowań marketingu dla osób realizujących projekty na rzecz tworzenia i promocji oferty związanej ze społecznością lokalną (np. produkty turystyczne, wydarzenia kulturalne, sportowe i in.). Współcześnie umiejętność tworzenia marki miejsca, zarządzania produktem terytorialnym i jego promocją wśród wybranych grup docelowych uważa się za ważny obszar wspierania rozwoju miejsc.
Najnowsze podejście do tworzenia marek terytorialnych, które można nazwać przejawem rosnącej demokratyzacji procesów rozwoju lokalnego i próbą wdrożenia koncepcji "zarządzania współuczestniczącego", eksponuje takie funkcje marki terytorialnej jak: wskazanie i uświadomienie społeczności lokalnej wspólnych i łączących ich wartości, budowanie poczucia przynależności, współuczestnictwa i zaangażowania społecznego w procesy rozwojowe, promocja lokalnych produktów. Społeczność lokalna nie chce już być jedynie "przedmiotem" procesu nadawania marki określonej przez marketerów. Chce, na bazie eksperckich założeń, ją aktywnie i partnersko (współ)tworzyć.
Współcześnie umiejętność efektywnego i skutecznego marketingu inicjatyw lokalnych, zarządzania produktem terytorialnym i jego promocją wśród wybranych grup odbiorców uważa się za ważny obszar wspierania rozwoju społeczno-gospodarczego gmin, miast i regionów. Szkolenia mogą przyczynić się zatem do wzrostu kompetencji samorządów oraz formalnych i nieformalnych organizacji działających na rzecz ekonomicznego i społecznego rozwoju społeczności lokalnych, w obszarze wykorzystywania filozofii, metod i narzędzi marketingowych.
Katarzyna Orfin (Uniwersytet Szczeciński) w swoim artykule, który ukazał się na łamach Rozpraw Naukowych Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu (Polityka promocji jednostki samorządu terytorialnego w kreowaniu wizerunku obszarowego produktu turystycznego, RN AWF we Wrocławiu 2015, 50, s.129-135) zauważa, że ''za pomocą polityki promocji i jej instrumentów możliwa jest komunikacja (...) ze społecznością lokalną, prezentacja wybranych elementów tożsamości, przekazywanie środowisku różnorodnych informacji społeczno-ekonomicznych, ekspozycja atutów i atrakcji, osiągnięć czy zamierzeń''. Zdaniem autorki produkt turystyczny regionu jest konsekwencją i wynikiem marketingu terytorialnego. Innymi słowy produkt turystyczny powstaje wtedy, gdy dostrzeże się w regionie odpowiednie walory oraz "ubierze" się je w odpowiednią promocję. Właściwe przeprowadzenie tego procesu wymaga wiedzy oraz znajomości zasobów regionu. Realizacja zadania ma na celu wyposażenie działaczy regionalnych w niezbędne narzędzie marketingowe.
"Partnerstwo w marketingu miejsc"
Celem realizacji modułu jest wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę na temat metod nawiązywania i tworzenia współpracy regionalnej. W trakcie zajęć omówione będzie:
1. Tworzenie produktów sieciowych
2. Inicjowanie i zarządzanie relacjami partnerskimi
3. Współpraca z podmiotami publicznymi i prywatnymi
4. Marketing relacyjny i lojalnościowy w marketingu miejsc
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: Student wie, czym jest partnerstwo w marketingu miejsc, jakie są jego rodzaje oraz zna zasady dobrej współpracy zespołowej na rzecz wspólnej realizacji inicjatyw promocyjnych.
Umiejętności: Student potrafi inicjować i zarządzać relacjami partnerskimi w projektach promocyjnych angażujących jednostki samorządu terytorialnego.
Kompetencje: Po ukończeniu seminarium student samodzielnie opracować plan pracy zespołu projektowego uwzględniający aspekty partnerstwa i marketingu relacyjnego.
Kryteria oceniania
Punkty będą przydzielane za realizowanie zadań zaliczeniowych oraz uczestnictwo w zajęciach synchronicznych prowadzonych za pośrednictwem aplikacji Zoom.
Warunkiem uzyskania zaliczenia przedmiotu jest:
- obecność i aktywny udział w zajęciach synchronicznych
- przesłanie 3 prac zaliczeniowych
Literatura
Literatura (i materiały uzupełniające) będą dobierane indywidualnie w zależności od wyniku testu kompetencji danej grupy uczestników.
Uwagi
W cyklu 2023Z:
- Grupa 1: godz. 17:00 - 18:30 w dniach: 09.10, 16.10, 23.10 - Grupa 2: godz. 17:00 - 18:30 w dniach: 30.10, 06.11, 13.11 |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: