- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Zarządzanie pracą zespołu 2400-ZEWW841-OG
W ramach interaktywnej pracy będziemy poszukiwali odpowiedzi na następujące pytania:
• Co różni zespół od grupy ludzi?
• Jakie są zalety a jakie wady pracy zespołowej (w tym dysfunkcje pracy zespołowej)?
• Jakie są kluczowe zasady tworzenia zespołów?
• Jak zarządzać czasem, zadaniami oraz kompetencjami w zespole?
• W jaki sposób dobierać ludzi do zespołu?
• Jakie kompetencje powinien posiadać kierownik zespołu?
• Jakie są zasady skutecznego przywództwa w zespole?
• Co motywuje członków zespołu do pracy i współpracy?
Kluczowe zagadnienia tworzące szkielet programu zajęć:
1. Zalety, wady i ograniczenia pracy zespołowej, cechy efektywnego zespołu.
2. Planowanie zadań i zarządzanie czasem zespołu.
3. Zasady pracy w zespole oraz role w zespole.
4. Metody skutecznej motywacji członków zespołu.
5. Umiejętności kierownicze i przywódcze.
Formy prowadzenia zajęć:
Program przedmiotu będzie realizowany w interaktywnej formule e-learningowej, opartej na konwersatoriach, analizie studiów przypadków oraz indywidualnych i grupowych ćwiczeniach praktycznych służących doskonaleniu tzw. kompetencji miękkich, w tym poprzez warsztaty negocjacyjne online w oparciu o przygotowane scenariusze dot. pracy zespołowej. Zajęcia będą się odbywały poprzez platformę Moodle oraz za pośrednictwem spotkań live przez Zoom.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
W efekcie procesu kształcenia student:
• Potrafi zdefiniować zespół,
• Zna role w zespole,
• Rozumie wady i zalety pracy zespołowej,
• Wie, jakie są narzędzie planowania zadań i czasu pracy zespołu,
• Rozumie zasady doboru członków zespołu,
• Wie, jakie są style kierownicze
• Zna różne koncepcje motywacji,
• Rozumie zasady przywództwa w zespole.
Umiejętności:
Po ukończeniu kursu student:
• Potrafi tworzyć cele i zadania dla pracy zespołowej,
• Umie określić potrzebne role w zespole,
• Posiada umiejętność tworzenia i realizacji prostych planów pracy zespołowej,
• Umie w podstawowym zakresie kierować pracą zespołu,
• Potrafi dobierać narzędzia motywacji w procesie kierowania pracą zespołu.
Kompetencje społeczne
Na zakończenie kursu student:
• Rozumie społeczną odpowiedzialność związaną z zarządzaniem zespołem,
• Potrafi dokonać samooceny kompetencji oraz doskonalić swoje umiejętności w zakresie pracy zespołowej,
• Umie określać priorytety służące realizacji celów pracy zespołowej,
• Potrafi współpracować w grupie jak również samodzielnie analizować przebieg procesów pracy zespołowej,
• Rozumie ideę rozwijania swoich kompetencji pracy zespołowej przez całe życie,
• Rozwija umiejętności oraz umie planować swój dalszy rozwój w obszarze pracy zespołowej.
Kryteria oceniania
Obecność w trakcie zajęć, ocena aktywności (uczestnictwa w zadaniach realizowanych podczas zajęć niesynchronicznych oraz live) oraz test końcowy
Punkty za udział w aktywnościach podczas zajęć (50%) oraz ocena z testu końcowego (50%).
Literatura
• P. Wachowiak, B. Grucza, S. Gregorczyk, K. Ogonek, Kierowanie zespołem projektowym, Wyd. Difin, 2004
• M. Jaśniok, A. Całek, K. Kasperek, M. Piłat, G. Polot, Zarządzanie zespołem. Motywacja i działanie, Wyd. AE w Katowicach, 2009
• Piotr Wachowiak, Profesjonalny menedżer, Wyd. Difin, 2001
• Baron, A., Armstrong, M., 2008, Zarządzanie kapitałem ludzkim. Uzyskiwanie wartości dodanej dzięki ludziom, Oficyna a Wolters Kluwer Business
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Grupa 1 – zajęcia stacjonarne 17.11.23 9:45 – 14:45 Grupa 2 – zajęcia stacjonarne 24.11.23 9:45 – 14:45 zaliczenie testowe obu grup: 15 grudnia, godz. 13.15 |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: