Marketing 2400-ZEWW785
1/Czym jest marketing?
a/definicje
b/orientacja sprzedażowa
c/orientacja marketingowa
d/marketing relacyjny i jego rola
e/inne rodzaje marketingu
f/etyka a marketing
2/Wartość dla klienta, satysfakcja klienta, lojalność klienta
a/czynniki kształtujące owe kategorie
3/Mieszanka marketingowa
4/Składniki otoczenia marketingowego
5/Planowanie marketingowe
a/składniki i rola planu marketingowego
6/Badania marketingowe
7/Zachowanie nabywcy:
a/ na rynku dóbr konsumpcyjnych
b/ na rynku dóbr instytucjonalnych
8/Segmentacja, wybór rynku docelowego, usytuowanie produktu na rynku docelowym
9/ Strategia produktu
10/ Strategie cenowe
11/Strategia dystrybucji
12/Strategia promocji
13/Specyfika marketingu usług
14/Marketing w Internecie
15/Podstawowe założenia marketingu międzynarodowego
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student uzyskuje pogłębioną wiedzę o podstawowych programach, procesach i działaniach marketingowych jak również o ich koncepcyjnej i teoretycznej podbudowie. Poruszane zagadnienia i problemy odnoszą się m.in. do: budowania strategii i planów marketingowych, budowania i utrzymywania korzystnych relacji z nabywcami/klientami, budowania silnych marek, kształtowania ofert rynkowych, dostarczania i komunikowania nabywcom oczekiwanych przez nich wartości.
Student uzyskuje także pogłębioną wiedzę o wieloprzekrojowym wpływie wszystkich czynników otoczenia marketingowego firmy/organizacji na zachowanie i decyzje zarówno producentów jak i nabywców dóbr i usług.
Student ma pogłębioną wiedzę dotyczącą metod i zakresu badań marketingowych umożliwiających budowanie i realizację strategii marketingowych w różnych gałęziach gospodarki.
Student potrafi wyszukiwać oraz identyfikować informacje służące do określenia czynników kształtujących zachowanie nabywców na rynkach różnych gałęzi gospodarki oraz strategii i ofert dóbr i usług producentów/sprzedawców. Student potrafi analizować dane z punktu widzenia m.in. teorii segmentacji rynków zarówno dóbr konsumpcyjnych jak i instytucjonalnych, wyboru rynków/segmentów docelowych, pozycjonowania oferty na wybranych rynkach/segmentach docelowych oraz teorii cyklu życia produktu w celu oceny zakresu stosowania i adaptacji odpowiednich strategii i konkretnych narzędzi marketingowych.
Student wykazuje umiejętność profesjonalnego wykonywania zadań (odnoszenie do stanu wiedzy teoretycznej dotyczącej marketingu )
Umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów składników i całościowych strategii marketingowych przedsiębiorstw i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki ekonomiczne i społeczne owych strategii.
Student potrafi myśleć i działać w sposób w sposób zgodny z holistycznym pojmowaniem marketingu.
S_W01, S_W02, S_W03, S_W04, S_U01, S_U02, S_U03, S_U04, S_K01
Kryteria oceniania
Ocena prezentacji oraz ocena z zaliczenia
Literatura
1/ P. Kotler, K.L. Keller: Marketing. Warszawa 2012.
2/L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek: Marketing, punkt zwrotny nowoczesnej firmy. Warszawa 2001.
3/E. Michalski: Marketing, podręcznik akademicki. Warszawa 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: