Marketing marki 2400-ZEWW345
Celem konwersatorium jest prezentacja dorobku teorii i praktyki w zakresie marketingu marki oraz dyskusja nad zagadnieniami marki.
Aby zrealizować cel konwersatorium, w kolejnych blokach zajęć uwaga będzie poświęcona: problemom znaczenia marki, jej sedna i anatomii, zagadnieniom budowania marki i jej strategicznego zarządzania oraz nowym obszarom aplikacyjnym marketingu marki - brandingowi miejsc (miast, regionów, a zwłaszcza państw).
Forma zaliczenia:
Do ustalenia na pierwszych zajęciach. Propozycje: referat ustny lub egzamin pisemny: test jednokrotnego wyboru (60%) oraz pytania otwarte (40%).
Rodzaj przedmiotu
Literatura
Wskazane fragmenty z:
1.Altkorn J., 2001, Strategia marki, seria "Marketing bez tajemnic", PWE, Warszawa
2.de Charnatony L., 2003 Marka: wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk
3.Kall J., 2001, Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001
Literatura uzupełniająca:
1.Van Ham P., 2001, The Rise of the Brand State: The Postmodern Politics of Image and Reputation, Foreign Affairs, September/October 2001 oraz: http://eastwestcoms.com
2.Kotler Ph., Jatusripitak S., Maesincee S., 1999, Marketing narodów. Strategiczne podejście do budowania bogactwa narodowego, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków
3.Kyriacou S., Cromwell T., The Concepts and Benefits of Nation Branding, http://www.eastwestcoms.com
4.Marconi J., 2002, Marketing marki. W jaki sposób tworzyć, zarządzać i rozszerzać wartość marki, Wyd. K. E. Liber, Warszawa
5.Olins W., 2004, O marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa
6.Ries A., Trout J., 1996, 22 niezmienne prawa marketingu, seria "Marketing bez tajemnic", PWE, Warszawa
7.Ries A., Ries L., 2000, 22 niezmienne prawa zarządzania marką, Prószyński i S-ka, Warszawa
8.Schmitt B., Simonson A., 1999, Estetyka w marketingu. Strategiczne zarządzanie markami, tożsamością i wizerunkiem firmy, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: