Wielowymiarowe metody analizy danych z wykorzystaniem pakietu SPSS 2400-ZEWW062
1. Wprowadzenie: zakres zastosowań metod statystyki wielowymiarowej. Klasyfikacja metod analizy danych marketingowych. Skale pomiarowe.
2. Podstawowe zasady użytkowania SPSS.
3. Regresja liniowa i regresja logistyczna.
4. Analiza dyskryminacji.
5. Analiza wariancji.
6. Korelacje kanoniczne.
7. Analiza czynnikowa.
8. Metoda głównych składowych.
9. Analiza rzetelności.
10. Analiza korespondencji.
11. Analiza jednorodności [MCA / HOMALS].
12. Analiza skupień.
13. Drzewa klasyfikacyjne (decyzyjne) [CHAID].
14. Modelowanie strukturalne – podstawy [AMOS, PLS].
15. Metoda conjoint.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Oczekuje się nabycia umiejętności przeprowadzania zaawansowanej analizy statystycznej, zastosowania odpowiednich do problemu procedur statystycznych, prezentacji wyników i interpretacji wyników. Ukończenie kursu zwiększa kompetencje uczestników zajęć na rynku pracy dając im podstawy teoretyczne i praktyczne w zakresie statystycznej analizy danych..
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia zajęć jest przygotowanie projektu obejmującego statystyczną analizę danych za pomocą poznanych metod wielowymiarowej analizy i SPSS: sformułowanie problemu wraz z hipotezami badawczymi, opis danych (źródło danych, charakterystyka badanych jednostek i zmiennych), metodę rozwiązania zadania w SPSS (zastosowanie odpowiednich procedur i testów wraz z raportami zawierającymi tablice i wykresy wynikowe), interpretację otrzymanych wyników, wnioski. Wskazana jest prezentacja raportu podczas zajęć. Wymagana jest obecność na zajęciach i aktywny udział w nich.
Literatura
Churchill, G.A., (2002) Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne.
Morrison, D.F., (1990) Wielowymiarowa analiza statystyczna.
Jajuga, K., (1993) Statystyczna analiza wielowymiarowa.
Rószkiewicz, M., (2002) Metody ilościowe w badaniach marketingowych.
Kaczmarczyk, S., (2003) Badania marketingowe. Metody i techniki.
Walesiak, M., (1996) Metody analizy danych marketingowych.
Walesiak, M., Gatnar, E. (2009) Statystyczna analiza danych z wykorzystaniem programu R.
Panek, T., (2008), Statystyczne metody wielowymiarowej analizy porównawczej.
Malarska, A., (2005) Statystyczna analiza danych wspomagana programem SPSS.
Leech, N.L., Barrett, K.C., Morgan, G.A., (2005) SPSS for Intermediate Statistics Use and Interpretation.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: