Korporacje transnarodowe, marketing i marketing międzynarodowy 2400-PPMG049
50% czasu w pierwszych 2 semestrach seminarium przeznaczone jest na następujące przykładowe zagadnienia: strategie korporacji transnarodowych wg ich krajów pochodzenia, wpływ różnic kulturowych w krajach przyjmujących na strategie wejścia i ekspansji korporacji, wieloaspektowa analiza zagranicznych inwestycji bezpośrednich, oddziaływanie korporacji transnarodowych na gospodarki krajów macierzystych oraz przyjmujących, ewolucja form funkcjonowania korporacji transnarodowych. Następne 50% czasu przeznaczone jest na marketing w wymiarze krajowym i międzynarodowym. Przykładowe zagadnienia obejmują: analizę w wymiarze krajowym i globalnym strategii produktu, ceny, dystrybucji i promocji; efekt kraju pochodzenia na wybór produktu przez nabywcę, wybór strategii standaryzacji/globalnej lub dopasowania do specyfiki lokalnych lub regionalych rynków, rola internetu w nowoczesnym marketingu dóbr konsumpcyjcych oraz instytucjonalnych.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Słuchacz powinien posiadać zaawansowaną, pogłębioną i szczegółową wiedzę z wybranego przez siebie zakresu tematycznego seminarium, która pozwoli mu na napisanie i obronę pracy magisterskiej.
Kryteria oceniania
Na ocenę seminarium składają się następujące elementy: w 10% obecność na zajęciach, w 30% aktywność na zajęciach , tzn. udział w dyskusji po opanowaniu zadanego do przeczytania materiału i w 60% ocena z indywidualnych prezenatcji na zajeciach oraz złożonych fragmentów pracy magisterskiej. Każdy uczestnik seminarium powinien mieć min. 3 prezentacje na semestr. Pod koniec 4 semestru seminarium praca magisterska powinna być ukończona/napisana w całości.
Literatura
Literatura obowiązkowa: John H.Dunning, Sarianna M. Lundan: Multinational Enterprises and the Global Economy , 2nd edition, Cheltenham 2008. Marian Gorynia: Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, Warszawa 2007. Philip Kotler: Marketing, Poznań 2005. Warren J. Keegan, Mark S. Green: Global Marketing, Upper Saddle River 2005. Jean-Pierre Jeannet, H. David Hennessey: Global Marketing Strategies, Boston 2007.
Literatura uzupełniająca : wybrane art. z naukowych czasopism krajowych i zagranicznych .
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: