Psychologia, ekonomia i polityka 2400-PLSM125B
Celem seminarium jest przygotowanie pracy magisterskiej. W ramach seminarium będziemy szukać konkretnych przykładów sytuacji, w których ekonomia neoklasyczna (czyli racjonalny model jednostki) nie potrafi wyjaśnić obserwowanych wyborów podmiotów gospodarczych (producentów, konsumentów, lub inwestorów).
Możliwe tematy prac to:
- instrumenty polityki gospodarczej a ‘nudges’
- ekonomia behawioralna a wycena dóbr rynkowych
- makroekonomia a teoria behawioralna
- podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka i niepewności
- wybór międzyokresowy: ‘anomalie’ zachowań
- preferencje społeczne, teoria wyboru społecznego
- finanse behawioralne, np. teoria perspektywy, a decyzje inwestorów
- dylematy społeczne
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- znajomość teorii ekonomii behawioralnej
- umiejętność krytycznego czytania tekstów
- znajomość metod badawczych, którymi posługują się ekonomiści behawioralni
-umiejętność formułowania hipotez badawczych i przeprowadzania badań
KW01, KW02, KW03, KU01, KU02, KU03, KK01, KK02, KK03
Kryteria oceniania
Praca magisterska i przedstawianie postępów z pracy
Literatura
Dobrane przez wykładowcę artykuły naukowych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: