Preferencje i wybory konsumentów 2400-PLSM007A
Zajęcia przeznaczone są dla ambitnych, zmotywowanych i zdolnych studentów; także tych, którzy planują kontynuowanie pracy naukowej w ramach doktoratu.
W ramach zajęć studenci zostaną zapoznani z następującymi zagadnieniami:
- zasady przygotowania, składania i oceniania prac
- źródła danych i literatury
- narzędzia i zasady edycji prac
- hipotezy badawcze i ich weryfikacja
- planowanie prac badawczych
- struktura prac dyplomowych
W zależności od zainteresowań i tematyki prac uczestników seminarium omówione zostaną zagadnienia dotyczące założeń preferencji konsumentów, modelowania w oparciu o metody choice experiment, contingent valuation, travel cost, hedonic price, metody ekonometryczne związane z modelowaniem wyborów dyskretnych, analiza preferencji i opinii respondentów, metody ekonometryczne związane z ordered choice i analizą czynnikową, ekonomia eksperymentalna.
UWAGA – jeśli wyczerpany został limit miejsc na seminarium, a jesteś zdolnym, ambitnym i pracowitym studentem, który chciałby przygotować pracę pod moim kierunkiem – skontaktuj się ze mną.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zajęcia mają na celu przygotowanie przez każdego z uczestników pracy magiesterskiej poświęconej tematyce modelowania preferencji lub wyceny dóbr nierynkowych. Studenci nauczą się w jaki sposób formułować hipotezy badawcze i je weryfikować oraz przygotowywać opracowania naukowe i raporty.
KW01, KW02, KW03, KU01, KU02, KU03, KK01, KK02, KK03
Kryteria oceniania
Ocena wyznaczona zostanie na podstawie postępów w przygotowaniu pracy magisterskiej.
Literatura
Materiały powielone i dostępne w internecie.
Podręczniki dobrane stosownie do tematyki pracy i zainteresowań studenta.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: