Długowieczność a instytucje publiczne i nieformalne 2400-PL3SL313B
Tematy seminarium będą wypadkową zainteresowań studentów i prowadzących, i będą dobierane pod kątem napisania pracy licencjackiej. Wybrane zagadnienia, na których będziemy się koncentrować, to między innymi:
1. Rola technologii w kształtowaniu popytu na opiekę długoterminową
2. Rola państwa opiekuńczego w długowieczności
3. Mobilność ruchowa, architektura miasta, polityka lokalna i aktywność zawodowa oraz społeczna
4. Bariery aktywnego starzenia się w przestrzeni miejskiej
5. Transport publiczny i informacja w przestrzeni miejskej
6. Nieformalne instytucje jako źródło zasobów w wieku starszym
7. Sieci społeczne osób starszych
8. Zjawisko bezdzietności w długowieczności
9. Finansowanie i organizacja opieki długoterminowej
10 Dyskryminacja ze względu na wiek w instytucjach publiczych
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Student ma wiedzę o starzeniu się populacji i indywidulnym, zna koncenpcje biegu życia, historii życia i cyklu życia
2. Student zna metody i narzędzia używane do analizy procesu starzenia się i jego konsekwencji oraz opisu stanu zdrowia
3. Student potrafi modelować, analizować i interpretować społeczne i ekonomiczne procesy wynikające ze starzenia się populacji
4. Student wykorzystuje wiedzę uzyskaną w czasie studiów i swoje własne analizy do rozwiązywania problemów badawczych
5. Student potrafi przeprowadzić analizę ekonometryczną, dokonać wyboru danych, zaprezentować wyniki badania i spisać je w formie pracy magisterskiej
6. Student jest w stanie zaplanować harmonogram pracy, korygować go w miarę postępów i zrealizować zgodnie z wybranymi kryteriami ewaluacji tego procesu
7. Student jest w stanie zdobywać i podnosić swoją wiedzę i umiejętności
Kryteria oceniania
Na podstawie postępów w przygotowaniu pracy dyplomowych zgodnie z metodologią nauk społecznych prowadzenia pracy badawczej
Literatura
W ramach seminarium nie ma wymaganej literatury. Dobór pozycji do przeczytania będzie zależał od zainteresowań studentów. Podstawową literaturą będą artykuły naukowe.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: