Wpływ cyfryzacji na wyniki firm 2400-PL3SL305B
Pierwsza część seminarium jest poświęcona metodom przygotowania pracy licencjackiej, czyli sposobom formułowania pytania badawczego badawczych.
Następnie studenci wybierają z pomocą prowadzącego temat pracy i do końca pierwszego semestru zbierają dane i przeprowadzają wstępne badanie empiryczne.
Drugi semestr jest poświęcony przygotowaniu ostatecznej wersji badania empirycznego, opisaniu wniosków z niego płynących oraz napisaniu przeglądu literatury.
Przykładowe tematy prac magisterskich obejmują:
- wpływ korzystania z mediów społecznościowych/sprzedaży internetowej na stopy zwrotu z kapitału
- wpływ korzystania z mediów społecznościowych/sprzedaży internetowej na produktywność firm
- wpływ korzystania z ICT na stopy zwrotu z kapitału
- wpływ korzystania z ICT na produktywność firm
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza. Po ukończeniu seminarium student:
- określa czynniki wpływające na wyniki firm
- zna stopień wykorzystania narzędzi cyfrowych przez firmy w UE
- zna mechanizmy oddziaływania cyfryzacji na .wyniki firm
Umiejętności. Po zakończeniu seminarium student potrafi:
- formułować pytania badawcze i przeprowadzać ich weryfikację przy użyciu narzędzi ekonometrycznych
- napisać pracę naukową
- korzystać z i interpretować dane z bazy danych BACH i Eurostatu
Kompetencje społeczne:
- Umiejętność planowania czasu
- Umiejętność wykorzystania wielu źródeł informacji do pogłębiania wiedzy o znaczeniu cyfryzacji
Kryteria oceniania
Jedynym kryterium oceny są postępy w przygotowywaniu pracy licencjackiej.
Literatura
Literatura zostanie dopasowana do tematów prac wybranych przez studentów.
Następujące publikacje stanowią dobre źródło inspiracji:
Chen, C., Zhang, Y., & Wang, S. (2023). Digital transformation and firm performance: a case study on China’s listed companies in 2009–2020. Digital Economy and Sustainable Development, 1(1), 18. https://link.springer.com/article/10.1007/s44265-023-00018-x
Cheng, R., Ho, C. Y., & Huang, S. (2023). Digitalization and firm performance: Channels and heterogeneities. Applied Economics Letters, 30(17), 2401-2406. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13504851.2022.2097178?casa_token=lbVv8LoaSuwAAAAA%3Aj2iM8LnZtUgy2aKGYK01nPD5nhIobtW3panTNpgtr5fBYxRJGPBo9XnMd4PeGWKszPw6DIBqkIQU
Heredia, J., Castillo-Vergara, M., Geldes, C., Gamarra, F. M. C., Flores, A., & Heredia, W. (2022). How do digital capabilities affect firm performance? The mediating role of technological capabilities in the “new normal”. Journal of Innovation & Knowledge, 7(2), 100171. https://www.elsevier.es/en-revista-journal-innovation-knowledge-376-articulo-how-do-digital-capabilities-affect-S2444569X22000117
Ren, C., Lee, S. J., & Hu, C. (2023). Digitalization improves enterprise performance: New evidence by text analysis. Sage Open, 13(2), 21582440231175871. https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/21582440231175871
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: