Kultura na życzenie 2400-PL3SL274B
Pierwsza część zajęć to konwersatorium, na którym zostaną omówione ekonomiczne i społeczne aspekty naruszeń praw własności intelektualnej w internecie. Na zajęciach zostaną przedstawione trzy główne metody analizy zjawiska naruszeń praw własności: teoretyczna, ankietowa oraz eksperymentalna. Zastaną wskazane ich założenia, otrzymywane wyniki oraz przeanalizowane zostaną ich słabe i mocne strony oraz praktyczne wykorzystanie. W trakcie zajęć polecane będą artykuły do samodzielnej analizy.
W drugiej części seminarium zostaną omówione techniczne aspekty związane z pisaniem i kształtem pracy licencjackiej oraz artykułów naukowych. Studenci otrzymają informacje o literaturze koniecznej dla analizy wybranych tematów oraz informacje dotyczące możliwości znajdowania artykułów w odpowiednich bazach. Studenci prezentować będą swoje podsumowania przeglądu literatury. Dalsze zajęcia poświęcone będą indywidualnym konsultacjom.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student w celu zaliczenia zajęć powinien:
1) posiadać podstawową wiedzę dotyczącą ekonomicznych i społecznych aspektów naruszeń praw własności intelektualnej w internecie,
2) nabyć umiejętność pisania pracy dyplomowej a w przyszłości magisterskiej
Wiedza:
Po zakończeniu zajęć student posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu tematu swojej pracy. Student zna i rozumie podstawowe zasady z zakresu prawa autorskiego (S2A_W01; S2A_W02; S2A_W03; S2A_W06; S2A_W07; S2A_W08; S2A_W10)
Umiejętności:
Student potrafi zebrać i przeprowadzić przegląd literatury. Student potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska, które opisze w pracy, potrafi również prawidłowo analizować ich przyczyny i przebieg. Wykorzystuje wiedzę teoretyczną do tego opisu, a także właściwe metody. Student samodzielnie pracuje nad pracą i problemami teoretycznymi i praktycznymi związanymi z tym zadaniem. Dzięki temu posiada umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy, jej właściwego wykorzystania oraz jej przekazywania w formie ustnej i pisemnej. (S2A_U01; S2A_U02; S2A_U03; S2A_U04; S2A_U05; S2A_U06; S2A_U07; S2A_U08; S2A_U09; S2A_U10; S2A_U11)
Kompetencje społeczne:
Student rozumie potrzebę stałego zdobywania i uzupełniania wiedzy. Student potrafi odpowiednio określać priorytety jakie stawia przed nim przygotowanie pracy magisterskiej. (S2A_K01; S2A_K03; S2A_K06; S2A_K07)
Kryteria oceniania
Przygotowanie kolejnych etapów pracy dyplomowej (zgodnie z planem przyjętym w trakcie zajęć).
Literatura
Al-Rafee, S., and T. P. Cronan (2006): “Digital Piracy: Factors that Influence Attitude
Toward Behavior ,” Journal of Business Ethics, 63, 237–259.
Boldrin, M., and D. Levine (2002): “The case against intellectual property,” American
Economic Review, pp. 209–212.
De Matos, C. A., C. T. Ituassu, and C. A. V. Rossi (2007): “Consumer attitudes toward
counterfeits: A review and extension,” Journal of Consumer Marketing, 24(1), 36 – 47
Ford, R., and W. Richardson (2007): “Ethical Decision Making: A Review of the Empirical
Literature,” Journal of Business Ethics, 13(3), 205–221.
Grolleau, G., N. Mzoughi, and A. Sutan (2008): “Please do not pirate it, you will rob the
poor! An experimental investigation on the effect of charitable donations on piracy,” Journal
of Socio-Economics, 37(6), 2417–2426
Varian, H. (2005): “Copying and copyright,” The Journal of Economic Perspectives, 19(2),
121–138.
Ramello, G. B. (2005): “Intellectual Property and the Markets of Ideas,” Review of Network
Economics, 4(2), 161–180.
oraz
artykuły i dodatkowa literatura dobrane indywidualnie na potrzeby pracy licencjackiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: