Modelowanie i analiza procesów biznesowych 2400-M2EPMiAPB
Do głównych treści zajęć należą: przegląd koncepcji podejścia procesowego w organizacjach, charakterystyki procesów, podstawy projektowania architektury procesów, charakerystyki cyklu życia BPM (Business Process Management), studia przypadków realizacji koncepcji podejścia procesowego, metody analiz, w tym analizy wartości dodanej, czasu cyklu, efektywnego czasu cyklu, kosztów, jakości.
Praktyczne zadania modelowania realizowane będą za pomocą narzędzi informatycznych (system ARIS i / lub ADONIS) oraz wybranych notacji modelowania, w tym głównie BPMN 2.0. Przedmiot kończy się testem z części teoretycznej oraz zaliczeniem projektu przygotowanego w zespole. Ocenie podlegać będą również aktywności podczas zajęć, prace domowe i prezentacja studium rzypadku opracowana w zespole.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
A) Wiedza: Student zna i rozumie istotę podejścia procesowego do zarządzania organizacją. Ma wiedzę dotyczącą głównych koncepcji zarządzania opartych na procesach, umie objaśnić zasadność ich stosowania, zalety i ograniczenia. Rozumie wpływ zarządzania procesami na efektywność organizacji.
B) Umiejętności: Student potrafi zdefiniować łańcuch wartości organizacji, zidentyfikować główne i pomocnicze procesy biznesowe oraz zaprojektować architekturę procesów. Student analizuje praktyczne studia przypadków i proponuje rozwiązanie problemów w oparciu o poznane cechy i zasady konstrukcji procesów. Student wykorzystuje narzędzia informatyczne ARIS i/lub Adonis do modelowania procesów. Student stosuje metody analiz słabych stron procesów, czasu cyklu procesu, efektywnego czasu cyklu, wartości dodanej, jakości i kosztów procesów. Student potrafi zaproponować usprawnienia w realizacij procesów i obliczyć spodziewane korzyści z usprawnienia procesu.
C) Kompetencje społeczne: Student potrafi współdziałać i pracować w grupie podczas analiz studiów przypadków i projektów praktycznych. Student potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności.
Kryteria oceniania
Test jednokrotnego wyboru z części teoretycznej. Aktywności w trakcie zajęć, punktowana jest aktywna obecność. Prace domowe. Opracowanie studium przypadku w zespołach. Projekt zaliczeniowy w zespołach.
Test z części teoretycznej (25%). Aktywności w trakcie zajęć i prace domowe (25%). Studium przypadku w zespole (25%). Projekt modelowania procesów w zespołach (25%).
Literatura
Business Process Management. Istota zarządzania procesami biznesowymi. PWN. 2022
Wybrane artykuły i studia przypadków polecone przez wykładowcę.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: