Biznes plan 2400-M1EPBP
Program zajęć:
1. Biznesplan – kiedy, po co i dla kogo?
2. Konstrukcja biznesplanu – czy zawsze taka sama?
3. Jak czytać biznesplan? Lekcja dla piszącego
4. Opracowanie biznesplanu krok po kroku
5. Jakie analizy należy wykonać, aby stworzyć dobry bizneplan?
6. Dane i ich źródła – dobre dane podstawą dobrego biznesplanu
7. Projektowanie założeń strategicznych w biznesplanie
8. Projektowanie planu marketingowego w biznesplanie
9. Projektowanie planu organizacyjnego i technicznego w biznesplanie
10. Projektowanie planu finansowego w biznes planie
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Po ukończeniu przedmiotu student:
• Zna konstrukcję biznes planu, cele i metody jego tworzenia
• Rozumie zasady dot. doboru elementów oraz projektowania poszczególnych części biznes planu
• Zna metody i techniki analizy strategicznej, marketingowej, finansowej oraz organizacyjno-technicznej na potrzeby stworzenia biznesplanu
• Rozumie potrzebę i zna zasady rzetelnego doboru źródeł i zakresu danych dla sporządzenia biznesplanu
• Zna zasady oceny wartości i jakości biznesplanu
Umiejętności
Po ukończeniu kursu student:
• Potrafi stworzyć konspekt biznesplanu adekwatny do zakresu i celu dokumentu
• Umie zrealizować podstawowe badania strategiczne, finansowe i marketingowe na potrzeby opracowania biznesplanu
• Potrafi napisać biznesplan
• Potrafi ocenić biznesplan przygotowany przez innych autorów
Kompetencje społeczne - postawy:
Po ukończeniu kursu student:
• Rozumie i docenia rolę tworzenia biznesplanów dla przedsięwzięć gospodarczych
• Potrafi tworzyć zespoły specjalistów odpowiedzialnych za poszczególne części opracowania biznesplanu
• Ma analityczne, krytyczne spojrzenie na dostępne biznesplany, potrafi je oceniać
• Potrafi samodzielnie doskonalić swoje kompetencje w zakresie tworzenia biznesplanów
SW01, SW02, SW03, SW04, SU01, SU02, SU03, SU04, SU05, SU06, SU07, SK01, SK02, SK03
Kryteria oceniania
Studenci uzyskują ocenę na podstawie projektu biznesplanu pisanego w grupach oraz prezentacji podczas zajęć dotyczących poszczególnych elementów pracy nad biznesplanem.
Komponent badawczy:
W trakcie zajęć realizowane są dwa komponenty badawcze:
1) prezentacje grupowe dotyczące wybranych aspektów metodycznych tworzenia biznesplanów (np. analizy marketingowe, analiza ekonomiczna przedsięwzięcia, analiza ryzyka i in.), wymagające lektury opracowań naukowych na wybrany temat i zaprezentowania wniosków z niej płynących;
2) stworzenie autorskiego projektu biznesplanu, opartego na realistycznych przesłankach rynkowych, w oparciu o naukowo uznane metody analityczne i projektowe oraz autentyczne dane, pozyskane celowo dla wybranego typu przedsięwzięcia gospodarczego.
Literatura
• KRZYSZTOF OPOLSKI, KRZYSZTOF WAŚNIEWSKI, BIZNES PLAN JAK GO BUDOWAĆ I ANALIZOWAĆ?, 2011, CEDEWU
• SKUTECZNY BIZNES PLAN, AUTOR: BARTŁOMIEJ CEGŁOWSKI, PAWEŁ MIELCARZ,
• BIZNESPLAN W PRAKTYCE WYD.4, AUTOR: MACIEJ TOKARSKI, JACEK WÓJCIK, ANDRZEJ TOKARSKI, WYDAWNICTWO: CEDEWU
• BIZNESPLAN ZASTOSOWANIA I PRZYKŁADY, AUTOR: ZBIGNIEW PAWLAK, WYDAWNICTWO: POLTEXT
• BIZNESPLAN MODEL NAJLEPSZYCH PRAKTYK, AUTOR: JERZY SKRZYPEK, WYDAWNICTWO: POLTEXT
• BIZNESPLAN W 10 KROKACH PRZEWODNIK OD POMYSŁU DO WDROŻENIA, AUTOR: JERZY SKRZYPEK, WYDAWNICTWO: POLTEXT
• A. NOGA-BOGOMILSKI, D. MAISON, BADANIA MARKETINGOWE. OD TEORII DO PRAKTYKI, GDAŃSKIE WYDAWNICTWO PSYCHOLOGICZNE, GDAŃSK 2007
• GILBERT A. CHURCHILL, BADANIA MARKETINGOWE. PODSTAWY METODOLOGICZNE, WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN, WARSZAWA 2002
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: