Programowanie komputerowe 2400-IiE3PRK
1. Pisanie i uruchamianie programów w Code::Blocks. Obsługa terminala tekstowego, strumienie cin i cout. Używanie zmiennych, typy zmiennych.
2. Instrukcje sterujące: if, while, for, do.
3. Tablice, wzorzec vector.
4. Napisy w stylu C, klasa string.
5. Funkcje.
6. Proste algorytmy: znajdowanie największego elementu tablicy, wyliczanie sumy elementów tablicy, największy wspólny dzielnik dwóch liczb, wyszukiwanie wzorca w tekście.
7. Projektowanie i pisanie prostych programów. Podział programu na funkcje.
8. Typy złożone (struktury). Klasy. Tworzenie prostych klas.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Studenci:
1. Znają podstawowe konstrukcje programistyczne w C++.
2. Potrafią tworzyć proste funkcje w C++ o zadanej specyfikacji.
3. Potrafią przeanalizować kod programu i zrozumieć jego działanie.
4. Potrafią zaprojektować i tworzyć proste klasy,
5. Potrafią zastosować te umiejętności do tworzenia prostych programów komputerowych.
KW01, KW02, KW03, KU01, KU02, KW03, KK01, KK02, KK03
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie kolokwium (20% punktów) i egzaminu (80% punktów).
Literatura
J. Grębosz, Symfonia C++,
S. B. Lippman, Podstawy języka C++,
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: