Environmental economics and non-market valuation 2400-EN3SL275B
Na zajęciach zostaną omówione techniczne aspekty pisania prac licencjackich, ich struktury, źródła pozyskiwania danych oraz metody weryfikacji hipotez badawczych.
Tematyka spotkań seminaryjnych obejmuje następujące grupy zagadnień: teorie optymalnego wykorzystania zasobów odnawialnych i nieodnawialnych; instrumenty ekonomiczne wykorzystywane do rozwiązań problemów środowiskowych (np. pozwolenia zbywalne), międzynarodowe problemy środowiskowe, metody wyceny dóbr nierynkowych (które mogą być wykorzystywane do wyceny środowiska, zdrowia, czy aspektów kulturowych). Tematy z wyceny można przykładowo łączyć z indywidualnymi charakterystykami jednostek takimi jak: preferencje do ryzyka, normy społeczne, czy altruizm.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Napisanie i obronienie pracy licencjackiej związanej z szeroko pojętą tematyką ekonomii środowiska lub/i wyceny nierynkowej. Umiejętność przeprowadzenia analizy ekonomicznej, pisania opracowań oraz prezentacji wyników.
Wiedza:
Po zakończeniu zajęć student posiada rozszerzoną wiedzę dototyczącą tematyko ekonomii środowiska lub/i wyceny nierynkowej (S2A_W01; S2A_W02; S2A_W03; S2A_W06; S2A_W07; S2A_W08; S2A_W10)
Umiejętności:
Student potrafi zebrać i przeprowadzić przegląd literatury. Student potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska, które opisze w pracy, potrafi również prawidłowo analizować ich przyczyny i przebieg. Wykorzystuje wiedzę teoretyczną do tego opisu, a także właściwe metody. Student samodzielnie pracuje nad pracą; problemami teoretycznymi i praktycznymi związanymi z tym zadaniem. Dzięki temu posiada umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy, jej właściwego wykorzystania oraz jej przekazywania w formie ustnej i pisemnej. (S2A_U01; S2A_U02; S2A_U03; S2A_U04; S2A_U05; S2A_U06; S2A_U07; S2A_U08; S2A_U09; S2A_U10; S2A_U11)
Kompetencje społeczne:
Student rozumie potrzebę stałego zdobywania i uzupełniania wiedzy. Student potrafi odpowiednio określać priorytety jakie stawia przed nim przygotowanie samodzielnej pracy oraz przedstawić jej wyniki podczas prezentacji. (S2A_K01; S2A_K03; S2A_K06; S2A_K07)
Kryteria oceniania
Przygotowanie kolejnych etapów pracy licencjackiej (zgodnie z planem przyjętym w trakcie zajęć)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: