Understanding Business 2400-DS2UB
Kurs obejmuje następujące zagadnienia:
‒ Biznes jako interdyscyplinarna dziedzina, obejmującą wiedzę z zakresu ekonomii, socjologii, psychologii, matematyki, statystyki i prawa.
‒ Funkcjonowanie biznesu i otoczenia biznesowego współczesnych przedsiębiorstw.
‒ Znajomość determinant rozwoju nowoczesnej praktyki biznesowej.
‒ Dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych usług dla biznesu (m.in. bankowość, finanse, telekomunikacja, informatyka, badania i rozwój oraz zarządzanie).
‒ Badanie biznesowych trendów i innowacyjnych nurtów oraz optymalnego działania w różnych typach kontekstów organizacyjnych przedsiębiorstw.
‒ Analityczne rozwiązywanie problemów biznesowych pojawiających się w przestrzeni społeczno-gospodarczej.
Kurs prowadzony jest w ścisłej współpracy z przedsiębiorstwami, co pozwala na praktyczne omówienie użycia narzędzi wspierających działania biznesowe oraz umożliwia mentoring przedstawicieli firm współpracujących przy zajęciach.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
‒ Student ma wiedzę na temat funkcjonowania przedsiębiorstw i ich działania w otoczeniu biznesowym.
‒ Student zna sposoby wykorzystywane przez przedsiębiorstwa w celu gromadzenia przez nich know-how, wspierającego podejmowanie decyzji biznesowych.
‒ Student potrafi wykorzystać wiedzę z powiązanych z biznesem dziedzin (ekonomia, socjologia, psychologia, matematyka, statystyka, prawo) do samodzielnego analitycznego rozwiązywania problemów biznesowych.
‒ Student samodzielnie przetwarza i analizuje dane na temat nowoczesnej praktyki biznesowej.
‒ Student samodzielnie przeprowadza analizę wybranego Case Study i przygotowuje koncepcję udoskonalenia przedstawionego w nim rozwiązania.
‒ Student potrafi pracować w grupach i współpracować z innymi.
‒ Student potrafi sformułować swój punkt widzenia i wyrazić go w dyskusji w formie pitchu końcowego.
‒ Student wyraża swoją ciekawość badawczą i otwartość na zjawiska ekonomiczne.
Kryteria oceniania
Projekt zaliczeniowy wykonywany w grupie (przygotowanie koncepcji udoskonalenia rozwiązania przedstawionego w wybranym Case Study) oraz pitch końcowy.
Literatura
• Analizy przypadków (Case Studies) dostarczone przez firmy współpracujące przy zajęciach.
• Artykuły (z najlepszych czasopism naukowych) dotyczące biznesu i przestrzeni społeczno-gospodarczej.
• Książka: William Nickels, James McHugh, Susan McHugh (2016). Understanding Business. McGraw-Hill Education.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: