Praktyki pedagogiczne 2300-ZNPILS1-PR
W trakcie praktyki następuje rozwijanie kompetencji pedagogicznych studentów przez:
- zapoznanie ze specyfiką szkoły, w której praktyka jest prowadzona; poznanie realizowanych zadań opiekuńczo-wychowawczych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, analizę dokumentacji instytucji (m.in. programu wychowawczego),
- diagnozowanie klimatu placówki, obserwacji relacji interpersonalnych N-U, U-U i N-N,
- skonstruowanie autorskiej propozycji rozwiązania zaobserwowanego problemu wychowawczego.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Student pogłębia i weryfikuje w działaniu praktycznym wiedzę na temat:
- procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego,
- współczesnych teorii i nurtów wychowania;
- projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych (obserwacji i analizy dokumentów) w praktyce pedagogicznej;
- struktury i funkcji placówki edukacyjnej;
- klimatu placówki i programu ukrytego.
Kryteria oceniania
Praca pisemna: analiza klimatu szkoły, programu ukrytego i opcjonalnie, np. zachowań dyskryminacyjnych, skonstruowanie własnego projektu działań profilaktycznych w zakresie zachowań przemocowych w szkole.
Literatura
- Jarosz,E., Wysocka,E.:Diagnostyka psychopedagogiczna .Podstawowe
problemy i rozwiązania.Warszawa 2006
- Wysocka,E.: Diagnostyka pedagogiczna.Nowe obszary i rozwiązania.Kraków
2013
http://www.tea.org.pl/userfiles/raporty/raport_tea_dyskryminacja_w_szkole.pdf
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: