Terapia pedagogiczna dzieci z zaburzeniami rozwoju 2300-TPDZR/EI
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do realizacji profesjonalnej terapii pedagogicznej przez zapoznanie słuchaczy z różnorodnymi metodami, technikami i programami służącymi uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania tj. z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią. Przedmiot wyposaża w umiejętności doboru wymienionego materiału do indywidualnych potrzeb uczniów oraz stosowania go dla osiągania wyznaczonych celów terapeutycznych i dydaktycznych. Ponadto treści przedmiotu dostarczają informacji na temat postępowania terapeutycznego w stosunku do dzieci z różnorodnymi deficytami rozwojowymi.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Student zna metody, techniki, programy terapeutyczne przeznaczone do pracy z dziećmi z trudnościami edukacyjnymiw czytaniu i pisaniu oraz zaburzeniami funkcjim percepcyjno - motorycznych. Umie dobieraćmetody terapii do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. Potrafi modyfikować programy zależnie od warunków terpeutycznych.
Kryteria oceniania
Oceny na podstawie prac pisemnych związanych bezpośrednio z omaianymi programami. Średnia z 3 - 4 prac jest podstawą wpisu zaliczajacego przedmiot.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
J. Cieszyńska - Nauka czytania krok po kroku
J. Grabałowska, J. Mickiewicz - Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu - poradnik metodyczny
M. Frostig, D. Horne - Wzory i obrazki
J. Healey - Leworęczność - jak wychowywać .............
E. Kujawa, M. Kurzyna - Metoda 18 struktur wyrazowych
G. Krasowicz - Język, czytanie, dysleksja
Magnuska, T. Danielewicz, J. Koźmińska - Terapia dla dzieci dyslektycznych i znerwicowanych
C. Zakrzewska - Trudności w czytaniu i pisaniu - poradnik metodyczny
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: