- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Sztuka współczesna - znaczenie i odbiór (kurs internetowy) 2300-SZWZiO-OG
PORUSZANE ZAGADNIENIA:
- Sztuka współczesna – pojęcia, terminy definicje;
- Kierunki sztuki najnowszej;
- Odbiór sztuki współczesnej – kompetencje odbiorcy;
- Aktywność twórcza i jej wpływ na rozumienie sztuki współczesnej;
- Instytucjonalne czynniki określające uczestnictwo w kulturze współczesnej;
- Językowe i technologiczne uwarunkowania odbioru sztuki;
- Demograficzne i pokoleniowe uwarunkowania odbioru sztuki;
- Polityczne, społeczne i prawne uwarunkowania odbioru sztuki;
- Obyczajowe, moralne i religijne uwarunkowania odbioru sztuki;
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student:
- ma wiedzę z zakresu podstawowych pojęć dotyczących sztuki współczesnej;
- zna podstawowe zagadnienia recepcji sztuki;
- potrafi rozeznać najnowsze kierunki w sztuce współczesnej;
- umie poruszać się w zjawiskach sztuki współczesnej;
- jest nie tylko biernym odbiorcą sztuki współczesnej, ale także potrafi wnieść do niej swój osobisty, twórczy wkład.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę: średnia z punktów cząstkowych (z wykonanych zadań np.: wypowiedź na forum, odpowiedź na pytanie otwarte, działanie twórcze).
Literatura
PROPONOWANA LITERATURA:
Grzegorz Borkowski, Adam Mazur, Monika Branicka (red.), Nowe zjawiska w sztuce polskiej po 2000 roku, Wydawnictwo Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2007.
Izabela Kowalczyk, Ciało i władza, Polska sztuka krytyczna lat 90., Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2002.
Anda Rottenberg, Sztuka w Polsce 1945-2005, Wydawnictwo Stentor, Warszawa 2005.
Szuman S., O sztuce i wychowaniu estetycznym, WSiP, Warszawa 1975.
Tatarkiewicz W., Dzieje sześciu pojęć, PWN, Warszawa 1975.
Buck Louisa and Greer Judith, Owning Art: The Contemporary Art Collector’s Handbook, Cultureshock Media Ltd., 2006
Collins Judith, Sculpture Today, Phaidon
Griffith Terri, Born Kathryn, Koplos Janet, eds., The Essential New Art Examiner, Northern Illinois University Press, 2011.
Kienholz Lyn, L.A. Rising, SoCal Artists Before 1980, California / International Arts Foundation, 2010.
Schama Simon, The Power of Art, 2006
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: