MPP-Szkoła, oświata i polityka edukacyjna 2300-SP-PED-M1-SOP
Jakościowe i strukturalne zmiany w szkolnictwie.
Zarządzanie wiedzą w warunkach konkurencyjności.
Korepetycje.
Analiza Raportu o Stanie Edukacji
Reforma a nierówności społeczne.
Różnice efektów kształcenia na poziomie edukacji wczesnoszkolnej.
Wyniki osiągnięć matematycznych uczniów.
Przykłady charakterystyk kultury szkoły.
Uczniowie "obcego pochodzenia" w polskich szkołach.
Cele edukacyjne a program.
Problemy wychowawcze w kontekście zmian społecznych
Współpraca z rodzicami.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- dokonuje analizy zmian edukacyjnych w kontekście szkoły i całego systemu oświaty;
- potrafi zauważać i interpretować elementy kultury szkoły;
- potrafi zaprojektować i ocenić działania edukacyjne;
- rozumie specyficzną sytuację ucznia obcego pochodzenia;
- rozumie istotę współpracy szkoły z rodzicami uczniów oraz środowiskiem lokalnym.
Kryteria oceniania
uczestnictwo w wykładach
praca empiryczna
Literatura
Błeszyńska K., "Dzieci obcokrajowców w polskich placówkach oświatowych - perspektywa szkoły. Raport z badań", 2010
Bray M., "Korepetycje. Cieć rzucany przez szkoły", 2012
Fullan M., "Odpowiedzialne i skuteczne kierowanie szkołą", 2006
Harmin M., "Duch klasy", 2005
Mendel M., "Rodzice i nauczyciele jako sprzymierzeńcy", 2008
Sztompka P., "Socjologia. Analiza społeczeństwa", 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: