Dziecko i rodzina: przemiany, problemy i wsparcie 2300-SD80/DiR/1
Podczas zajęć studentki i studenci zapoznają się z podstawami warsztatu naukowego oraz zasadami pisania pracy licencjackiej, a także zaplanują i przeprowadzą własne badania lub analizy teoretyczne będące podstawą do napisania pracy licencjackiej.
Zakres prac studenta:
-aktywne i twórcze uczestnictwo w zajęciach,
-kwerenda,
-opracowanie koncepcji pracy i metodologii badań własnych,
-przeprowadzenie badań w wybranym obszarze,
-analiza zebranego materiału badawczego i wyciągnięcie wniosków,
-przygotowanie pracy licencjackiej zgodnie z obowiązującymi standardami i wymogami pracy dyplomowej.
Proponowany zakres tematyczny prac:
Problemy współczesnych rodzin
Systemy wspierania dziecka i rodziny
Metody pracy z dzieckim i rodziną
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się:
W zakresie wiedzy:
Zna podstawowe metody i techniki badania i analizy danych ilościowych i jakościowych
Zna technikę pisania pracy dyplomowej
Zna zasady sporządzania bibliografii i przypisów
W zakresie umiejętności:
Potrafi przeprowadzić rzetelną kwerendę
Potrafi przygotować koncepcję badań własnych opartą na wiedzy metodologicznej
Potrafi przeprowadzić badania wykorzystując wybrane metody, techniki i narzędzia
Potrafi dokonać analizy zebranego materiału badawczego i wyciągnąć wnioski
Potrafi przygotować pracę dyplomową zgodnie z obowiązującymi standardami
W zakresie postaw:
Przestrzega zasad etycznych przeprowadzania badań i pisania pracy naukowej
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
Obecność na seminarium, aktywne i twórcze uczestnictwo, wykonywanie zadań zleconych przez prowadzącą.
Realizacja w każdym semestrze określonego etapu powstawania pracy dyplomowej - przygotowanie pracy licencjackiej (ocena postępów).
Literatura
Literatura:
(Pozycje wybrane)
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, PWN: Warszawa 2007.
Bereźnicki F., Praca dyplomowa na studiach I i II stopnia z nauk społecznych, Impuls: Kraków 2010.
Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków, Impuls 2006.
Nowak S., Metodologia badań społecznych, PWN: Warszawa 2008.
Seria "Niezbędnik badacza" PWN, m .in.:
Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2011.
Flick U, Jakość w badaniach jakościowych, Warszawa 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: