Działanie i badanie w obszarze experiential learning (uczenia przez doświadczenie) 2300-SD77/DiB/2
W ramach seminarium student/ka realizuje projekt animacyjny lub badawczy opracowany podczas zajęć seminarium na drugim roku.
Studenci przygotowują, zgodnie z opracowanym przez siebie i zatwierdzonym przez promotora harmonogramem, kolejne części pracy, które prezentowane są na forum całej grupy.
Dodatkowo studenci opracowują i prezentują zagadnienia egzaminacyjne.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy student/ka zna i rozumie:
1. podstawową wiedzę z zakresu terminologii związanej z działaniem i badaniem w obszarze experiential learning (K_W01)
2. różne rodzaje struktur społecznych, instytucji życia społecznego oraz rozumie zachodzące między nimi relacje (K_W06 ).
3. podstawowe teorie dotyczące experiential learning (K_W01).
4. w jaki sposób funkcjonują różnorodne środowiska socjalizacyjne i jakie procesy zachodzą w środowisku wychowawczym (K_W05 ).
5. metody poznawania środowiska (K_W03 ).
6. zasady konstruowania problemów badawczych, metod, technik i narzędzi badawczych umożliwiających prowadzenie badań naukowych (K_W03) .
7. zasady i normy etyczne w pracy pedagogicznej (K_W08).
W zakresie umiejętności student/ka:
1. potrafi zastosować podejścia teoretyczne do obserwacji, analizy i interpretacji sytuacji oraz zjawisk mających miejsce w środowisku społecznym i edukacyjnym dzieci i młodzieży (K_U04).
2. posiada podstawowe umiejętności badawcze umożliwiające prowadzenie analiz, formułowanie wniosków i interpretowanie wyników uzyskanych badań (K_U05).
3. potrafi spójnie i precyzyjnie wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy z zakresu pedagogiki z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych (K_U04).
4. potrafi prezentować własne pomysły, formułować wątpliwości i krytyczne sądy, wykorzystując zdobyta wiedzę teoretyczną (K_U04).
W zakresie kompetencji student/ka:
1. rozumie potrzebę pogłębiania i aktualizowania wiedzy z zakresu problematyki pedagogiki oraz jej subdyscyplin naukowych (K_K01).
2. jest świadomy/a etycznego kontekstu badań naukowych, przestrzega norm i zasad w projektowaniu i realizacji procedury badawczej (K_K05).
Kryteria oceniania
Warunkiem ukończenia seminarium jest złożenie pracy dyplomowej – zatwierdzenie jej przez promotora.
Zasady prowadzenia i zaliczania zajęć:
• Spotkania całą grupą odbywają się naprzemiennie z konsultacjami indywidualnymi – według ustalonego harmonogramu.
• Aby zaliczyć semestr zimowy należy:
zaprezentować na forum przed całą grupą:
- koncepcję pracy,
- założenia teoretyczne pracy (podstawa rozdziału teoretycznego),
- metodologię badań
- wzory narzędzi badawczych,
- wyznaczone pytania dyplomowe.
opracować indywidualny harmonogram działań, rozliczyć się z niego na koniec semestru, wprowadzić korekty na drugi semestr,
odbyć minimum jedną konsultację indywidualną (na którą należy przyjść z gotową listą pytań i wątpliwości).
• Aby zaliczyć semestr letni należy:
zaprezentować na forum przed całą grupą:
- wyniki badań pilotażowych,
- raport z badań własnych,
- wnioski z pracy,
- wyznaczone pytania dyplomowe
odbyć minimum jedną konsultację indywidualną (na którą należy przyjść z gotową listą pytań i wątpliwości),
osoby, które nie złożą gotowej pracy w terminie do 30 maja – rozliczają się z indywidualnego harmonogramu działań.
• Termin oddania gotowej pracy – 30 maja.
Prace złożone po tym terminie będą bronione we wrześniu.
Literatura
literatura dobierana jest indywidualnie, w zależności od wybranego tematu pracy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: