Działanie i badanie w obszarze experiential learning (uczenia przez doświadczenie) 2300-SD77/DiB/2
W ramach seminarium student/ka realizuje projekt animacyjny lub badawczy opracowany podczas zajęć seminarium na drugim roku.
Studenci przygotowują, zgodnie z opracowanym przez siebie i zatwierdzonym przez promotora harmonogramem, kolejne części pracy, które prezentowane są na forum całej grupy.
Dodatkowo studenci opracowują i prezentują zagadnienia egzaminacyjne.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu terminologii związanej z działaniem i badaniem w obszarze experiential learning
2. Student posiada wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych, instytucjach życia społecznego oraz rozumie zachodzące między nimi relacje.
3. Student zna podstawowe teorie dotyczące experiential learning.
4. Student posiada pogłębioną wiedzę o różnorodnych środowiskach socjalizacyjnych i procesach zachodzących w środowisku wychowawczym.
5. Student posiada podstawową wiedzę na temat metod poznawania środowiska.
6. Student posiada podstawową wiedzę o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych umożliwiających prowadzenie badań naukowych.
7. Student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w pracy pedagogicznej.
Umiejętności:
1. Student potrafi zastosować podejścia teoretyczne do obserwacji, analizy i interpretacji sytuacji oraz zjawisk mających miejsce w środowisku społecznym i edukacyjnym dzieci i młodzieży.
2. Student posiada podstawowe umiejętności badawcze umożliwiające prowadzenie analiz, formułowanie wniosków i interpretowanie wyników uzyskanych badań.
3. Potrafi spójnie i precyzyjnie wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy z zakresu pedagogiki z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych.
4. Student potrafi prezentować własne pomysły, formułować wątpliwości i krytyczne sądy, wykorzystując zdobyta wiedzę teoretyczną.
Kompetencje:
1. Student rozumie potrzebę pogłębiania i aktualizowania wiedzy z zakresu problematyki pedagogiki oraz jej subdyscyplin naukowych.
2. Student jest świadomy etycznego kontekstu badań naukowych, przestrzega norm i zasad w projektowaniu i realizacji procedury badawczej.
Kryteria oceniania
Warunkiem ukończenia seminarium jest złożenie pracy dyplomowej – zatwierdzenie jej przez promotora.
Zasady prowadzenia i zaliczania zajęć:
• Spotkania całą grupą odbywają się naprzemiennie z konsultacjami indywidualnymi – według ustalonego harmonogramu.
• Aby zaliczyć semestr zimowy należy:
zaprezentować na forum przed całą grupą:
- koncepcję pracy,
- założenia teoretyczne pracy (podstawa rozdziału teoretycznego),
- metodologię badań
- wzory narzędzi badawczych,
- wyznaczone pytania dyplomowe.
opracować indywidualny harmonogram działań, rozliczyć się z niego na koniec semestru, wprowadzić korekty na drugi semestr,
odbyć minimum jedną konsultację indywidualną (na którą należy przyjść z gotową listą pytań i wątpliwości).
• Aby zaliczyć semestr letni należy:
zaprezentować na forum przed całą grupą:
- wyniki badań pilotażowych,
- raport z badań własnych,
- wnioski z pracy,
- wyznaczone pytania dyplomowe
odbyć minimum jedną konsultację indywidualną (na którą należy przyjść z gotową listą pytań i wątpliwości),
osoby, które nie złożą gotowej pracy w terminie do 30 maja – rozliczają się z indywidualnego harmonogramu działań.
• Termin oddania gotowej pracy – 30 maja.
Prace złożone po tym terminie będą bronione we wrześniu.
Literatura
literatura dobierana jest indywidualnie, w zależności od wybranego tematu pracy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: