Między konstruowaniem kariery a kształceniem 2300-SD/BaK/1
Zakres tematyczny seminarium:
- konstruowanie (auto)biografii
- refleksja i refleksyjność w życiu człowieka
- aktywność zawodowa i edukacyjna ludzi dorosłych
- tranzycje w życiu człowieka
- proces kształcenia i jego uwarunkowania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wiedza: Student_ka
omawia i wyjaśnia podstawowe pojęcia i koncepcje wykorzystywane w pracy
opisuje procedurę metodologiczną wykorzystaną w pracy
umiejętności: Student_tka
potrafi zastosować zasady pisania tekstów akademickich
samodzielnie poszukuje informacji, korzystając z różnych źródeł wiedzy
prezentuje projekt pracy
kompetencje społeczne: Student_ka
ma świadomość konieczności uczenia się przez całe życie
ma świadomość istnienia etycznego wymiaru w prowadzeniu badań naukowych
Kryteria oceniania
Przygotowanie projektu/ konspektu pracy, prezentacja na forum.
Napisanie pracy licencjackiej i jej zaliczenie, po sprawdzeniu w systemie antyplagiatowym.
Literatura
Literatura indywidualizowana w zależności od tematu pracy.
Polecana literatura:
Babbie E., (2004), Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Flick U. (2011), Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Kargulowa A. (2023), Poradnictwo od nowa. Emergencja i relacja rezonansu społecznego w dyskursie poradoznawczym, PWN, Warszawa.
Knowles M.S., Holton III E.F., Swanson R.I. (2009), Edukacja dorosłych. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Perkowska - Klejman A. (2019), Poszukiwanie refleksyjności edukacji. Studium teoretyczno-empiryczne, Wydawnictwo APS, Warszawa.
Rosalska M., Wawrzonek A., Szłapińska J. (2022), Człowiek dorosły w zróżnicowanych kontekstach życia. Księga jubileuszowa profesor Ewy Solarczyk-Ambrozik, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.
Wybrane czasopisma: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny, Dyskursy Młodych Andragogów i inne
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: