Moduł: Projekty Artystyczno-Edukacyjne 2300-S2-PAE
Studenci i studentki całą grupą samodzielnie przygotowują, realizują i ewaluują projekt edukacyjny w polu sztuki, zakładający podjęcie współpracy z instytucjami zewnętrznymi. Projekt kształci umiejętności zarządzania dużą grupą projektową i wynikającą z tego konieczność podziału ról i zadań, a także umiejętność zdobywania dofinansowania na działania projektowe. W ramach modułu studenci i studentki zrealizują warsztaty kierunkowe, związane z tematyką realizowanego projektu oraz uczą się efektywnie wykorzystywać nowe technologie w projektach artystyczno-edukacyjnych. Moduł realizuje standardy D (D.1 Dydaktyka przedmiotu nauczania lub zajęć) - Interdyscyplinarne projekty twórcze (30h Proj)
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Moduł realizuje następujące efekty uczenia się przewidziane programem:
K2_W02, K2_W05, K2_W17, K2_U02, K2_U03, K2_U04, K2_U08, K2_U10, K2_U11, K2_U12, K2_U13, K2_U14, K2_K01, K2_K02, K2_K03, K2_K06, K2_K07.
Szczegółowe efekty uczenia się uzyskiwane w ramach modułu
w zakresie wiedzy / zna i rozumie:
1. wzajemne relacje między edukacją alternatywną, edukacją artystyczną i innymi sybdyscyplinami pedagogiki (K2_W02)
2. specyfikę funkcjonowania przestrzeni artystycznej jako środowiska wychowawczego (K2_W05)
3. procesy komunikowania interpersonalnego z wykorzystaniem metod edukacji artystycznej oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych (K2_W17)
W zakresie umiejętności / potrafi:
1. obserwować, analizować, projektować, realizować i ewaluować działania i programy edukacyjne w przestrzeni alternatywnej i artystycznej z uwzględnieniem odpowiedniej metodyki, technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz potrzeb różnych grup społecznych i wiekowych (K2_U02)
2. analizować dotychczasowy stan wiedzy i poszukiwać nowych rozwiązań pedagogicznych w przestrzeni artystycznej (K2_U03)
3. dokonać krytycznej oceny działań pedagogicznych we współczesnych instytucjach kultury oraz rozwiązywać problemy edukacyjne (K2_U04)
4. zaplanować i organizować pracę zespołu projektowego (w obszarze edukacji alternatywnej i artystycznej) (K2_U08)
5. zaprojektować i przeprowadzić warsztaty artystyczne (K2_U10)
6. samodzielne rozwijać wiedzę i umiejętności pedagogiczne niezbędne w pracy edukacyjno-artystycznej (K2_U11)
7. tworzyć sytuacje edukacyjne w polu sztuki dla różnych grup wiekowych, rozwijające twórczość i kreatywność (K2_U12, K2_U13)
8. pracować w przestrzeni edukacyjno-artystycznej z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K2_U14)
W zakresie kompetencji społecznych / przejawia gotowość do:
1. dokonania krytycznej oceny zdobytej wiedzy i korzystania z wiedzy ekspertów z innych dziedzin, doceniając ich doświadczenie i wkład w rozwój dyscypliny (K2_K01, K2_K02, K2_K03)
2. aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym i społecznym (K2_K06)
3. pracy w przestrzeni edukacyjno-artystycznej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w grupie (K2_K07)
Kryteria oceniania
- zaliczenie składowych modułu na podstawie aktywności podejmowanych na zajęciach;
- projekt artystyczno-edukacyjny
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Dostosowana do realizowanego przez grupę projektu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: