Moduł: Demokratyczna Edukacja Alternatywna 2300-S2-MDEA
Podczas zajęć modułowych studenci i studentki poznają historię obecności idei demokratycznej w pedagogice oraz jej urzeczywistnienie w modelu edukacji demokratycznej. Studenci i studentki odbędą wizyty studyjne w szkołach demokratycznych, poznają założenia i metody nauczania/uczenia się wykorzystywane w placówkach edukacji demokratycznej oraz metody edukacji artystycznej, realizowane w tym modelu.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Moduł realizuje następujące efekty uczenia się przewidziane programem:
K2_W01, K2_W02, K2_W05, K2_W06, K2_W07, K2_W08, K2_W12, K2_W13, K2_W14, K2_W17, K2_U01, K2_U02, K2_U03, K2_U04, K2_K01, K2_K03, K2_K07.
Szczegółowe efekty uczenia się uzyskiwane w ramach modułu
w zakresie wiedzy / zna i rozumie:
1. historię idei demokracji w edukacji oraz jej współczesne konteksty i sposoby realizacji w placówkach edukacyjnych (K2_W01, K2_W02, K2_W06)
2. specyfikę obecności edukacji artystycznej w edukacji demokratycznej (K2_W05)
3. zasady organizacji szkół demokratycznych w Polsce i na świecie (K2_W07, K2_W08)
4. metody nauczania i uczenia się w szkołach demokratycznych (K2_W12, K2_W13)
5. rolę edukatora/ki w edukacji demokratycznej oraz procesy komunikowania interpersonalnego z wykorzystaniem metod edukacji artystycznej w edukacji demokratycznej (K2_W14, K2_W17)
W zakresie umiejętności / potrafi:
1. analizować poznane teorie i związane z nimi pojęcia z zakresu edukacji demokratycznej (K2_U01)
2. obserwować, analizować, projektować, realizować i ewaluować działania i programy edukacyjne w przestrzeni edukacji demokratycznej (K2_U02)
3. analizować dotychczasowy stan wiedzy i poszukiwać nowych rozwiązań pedagogicznych w przestrzeni artystycznej i w modelu edukacji demokratycznej, biorąc pod uwagę współczesne uwarunkowania społeczno-kulturowe, psychologiczne oraz zmiany cywilizacyjne (K2_U03)
4. dokonać krytycznej oceny działań pedagogicznych w edukacji artystycznej i demokratycznej (K2_U04)
W zakresie kompetencji społecznych / przejawia gotowość do:
1. dokonania krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu edukacji demokratycznej i edukacji artystycznej (K2_K01)
2. respektowania wiedzy i doświadczenia innych podmiotów procesu edukacyjnego (K2_K03)
3. pracy w przestrzeni edukacyjno-artystycznej z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej (K2_K07)
Kryteria oceniania
- zaliczenie składowych modułu na podstawie aktywności podejmowanych na zajęciach
- portfolio
Praktyki zawodowe
-
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: