Moduł: Metodologia badań społecznych i humanistycznych 2300-S2-MBSH
Podstawowe zagadnienia modułowe: filozoficzne i kulturowe konteksty badań naukowych, pojęcie metody naukowej, podstawowe pojęcia metodologii badań społecznych i zasady naukowego rozumowania. Badania podstawowe i stosowane. Podstawowe paradygmaty w naukach społecznych. Specyfika badań w naukach humanistycznych. Zasady formułowania pytań i hipotez badawczych. Metody doboru obiektów do badania, schematy badawcze, metody gromadzenia danych ilościowych i jakościowych, podstawowe modele analizy zebranych danych. Sposoby wykorzystania badań naukowych w praktyce społecznej i pedagogicznej. Specyfika badań w naukach humanistycznych i społecznych ze szczególnym uwzględnieniem kultury i sztuki. Etyczne aspekty prowadzenia i wykorzystywania badań społecznych. Zasady krytycznego czytania i przygotowywania tekstów naukowych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Moduł realizuje następujące efekty uczenia się przewidziane programem:
K2_W03, K2_U06, K2_K05.
Szczegółowe efekty uczenia się uzyskiwane w ramach modułu
w zakresie wiedzy / zna i rozumie:
1. logikę postępowania badawczego w naukach społecznych i humanistycznych (K2_W03)
2. metody prowadzenia badań w naukach społecznych i humanistycznych (K2_W03)
3. zasady prezentowania i krytycznej analizy wyników badań(K2_W03)
W zakresie umiejętności / potrafi:
1. projektować i prowadzić badanie w paradygmacie ilościowym i jakościowym, z uwzględnieniem norm etycznych (K2_U06)
W zakresie kompetencji społecznych / przejawia gotowość do:
1. przestrzegania zasad etyki w projektowaniu i realizacji procedury badawczej (K2_K05).
Kryteria oceniania
Zaliczenie składowych modułu (zgodnie z informacjami podanymi w sylabusach składowych modułu).
Projekt badawczy realizowany w ramach przedmiotu Projekt badawczy w edukacji artystycznej / alternatywnej.
Praktyki zawodowe
-
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: