Teoria edukacji integracyjnej i włączającej 2300-PSEW-TEI
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z kluczowymi ustaleniami teoretycznymi i empirycznymi na temat edukacji integracyjnej i włączającej. W szczególności słuchacze poznają następujące zagadnienia:
Geneza edukacji integracyjnej i włączającej; Sposoby definiowania i cechy edukacji integracyjnej i włączającej; Dyskurs etyczno-prawny na temat edukacji włączającej; Dyskurs pragmatyczny na temat edukacji włączającej; Rozwiązania organizacyjno-metodyczne w edukacji włączającej; Profil kompetencji nauczycieli w edukacji włączającej; Modele współpracy nauczycieli i specjalistów w szkole włączającej i ich konsekwencje; Efektywność edukacji włączającej w świetle badań empirycznych; Polski system kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na tle rozwiązać międzynarodowych; Teoria wspólnych i swoistych potrzeb jak przesłanka teoretyczna edukacji integracyjnej i włączającej.
Koordynatorzy przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: