Programy wychowawcze w edukacji integracyjnej i włączającej 2300-PSEW-PW
Celem przedmiotu jest szczegółowe omówienie zagadnień dotyczących rozwoju społecznego dzieci i młodzieży, a przede wszystkim zapoznanie słuchaczy z możliwościami dotyczącymi rozwijania umiejętności społecznych u dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami i bez niepełnosprawności. Słuchacze poznają:
Środowisko społeczne klasy i szkoły, zasady życia społecznego, relacje społeczne i pozycja społeczna ucznia w szkole i klasie; Konflikty w klasie; Rozpoznanie sytuacji kryzysowych. Reakcje na zachowania niepożądane; Kształtowanie i zmiana postaw uczniów; Programy i metody służące wspomaganiu rozwoju umiejętności i kompetencji społecznych; Sposoby ewaluacji oddziaływań i narzędzia służące tej ewaluacji. Będą mieli również okazję do zaprojektowania własnych przykładowych zajęć służących rozwojowi społecznemu dzieci i młodzieży.
Koordynatorzy przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: