Ocenianie w edukacji włączającej 2300-PSEW-OwEW
Celem przedmioty jest zapoznanie słuchaczy z problemami oceniania w klasach włączających i sposobami przezwyciężania tych problemów. W szczególności słuchacze poznają:
Społeczny kontekst oceniania w klasie włączającej; funkcje oceny szkolnej i sposoby ich realizacji; Motywacyjna rola oceniania nauczycielskiego; tradycyjne i nowoczesne sposoby monitorowania i oceniania postępów uczniów; Ocenianie szkolne a udzielanie informacji zwrotnej uczniom; Efektywność dydaktyczna informacji zwrotnej i jej uwarunkowania w świetle badań empirycznych; Pojęcie i metody oceniania wspierającego; Projektowanie systemów oceniania wspierającego dla klas włączających.
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent zna:
-sposoby i zasady kontroli postępów i oceniania w klasach włączających; znaczenie i sposoby udzielania informacji zwrotnej uczniom w klasach włączających; ocenianie wspierające uczenie się.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
-motywować dziecko i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; rozwijać jego ciekawość, aktywność i samodzielność, wspierać motywację do uczenia się;
-stosować ocenianie wspierające uczenie się.
W zakresie kompetencji absolwent jest gotów do:
- odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej związanej z działalnością dydaktyczną;
- wykazywania cech refleksyjnego praktyka, świadomego znaczenia profesjonalizmu w pracy zawodowej;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: