Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych, planowanie, realizacja i monitoring działań wspierających 2300-PSEW-DSP
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z problematyką wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i działań wspierających rozwój dziecka. W ramach przedmiotu zostaną zaprezentowane następujące treści:
Podstawy, cele, założenia, obszary i cechy diagnozy; Przydatność metod diagnostycznych w ocenie specyfiki zaburzeń w rozwoju; wybrane metody oceny funkcjonowania edukacyjnego, fizycznego, psychicznego i społecznego dzieci i uczniów oraz czynników środowiskowych wpływających na to funkcjonowanie; Problematyka procesu diagnozowania specjalnych potrzeb edukacyjnych; założenia różnicowej i funkcjonalnej diagnozy; Kryteria diagnostyczne (ICD, DSM, ICF); Wybrane narzędzia diagnozy potrzeb edukacyjnych; Założenia i zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz zasady i metody ich ewaluacji.
Koordynatorzy przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: