Dydaktyka specjalna 2300-PSEW-DS
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy ze stanem rozwoju współczesnej dydaktyki specjalnej. W szczególności słuchacze poznają następujące zagadnienia:
Geneza i tendencje rozwoju dydaktyki specjalnej; Kierunki rozwoju dydaktyki specjalnej w Polsce i krajach anglosaskich; Potrzeby edukacyjne uczniów jako przesłanki procesu nauczania-uczenia się; Cele kształcenia specjalnego, programy kształcenia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Kanony i zasady dydaktyki specjalnej; Dydaktyki szczegółowe/specjalistyczne w obrębie dydaktyki specjalnej; Paradygmaty w dydaktyce specjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem behawioryzmu i konstruktywizmu dydaktycznego; Pojęcie metod opartych na dowodach i jego znaczenie w kształceniu specjalnym; Skuteczne metody w kształceniu specjalnym i integracyjnym; Współczesne formy organizacji procesu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Indywidualizacja zajęć edukacyjnych w kształceniu specjalnym i integracyjnym; Zasady i metody ewaluacji działalności dydaktycznej w szkole; Projektowanie zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem optymalnych strategii i metod kształcenia; Wychowawcze aspekty lekcji – utrzymanie dyscypliny w klasie szkolnej, formy i metody kształcenia a kształtowanie relacji w grupach rówieśniczych i włączanie.
Koordynatorzy przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: