Diagnostyka w pedagogice specjalnej 2300-PSEW-DI
Celem przedmioty jest zapoznanie słuchaczy ze stanem współczesnej diagnostyki w pedagogice specjalnej. W szczególności słuchacze poznają następujące zagadnienia:
Istota diagnozy psychopedagogicznej; Związki badań diagnostycznych z badaniami naukowymi; Diagnoza funkcjonalna i jej miejsce we współczesnej pedagogice specjalnej; Przydatność diagnostyki psychopedagogicznej dla działań edukacyjnych, opiekuńczych, rehabilitacyjnych i resocjalizacyjnych w różnego typu placówkach; Podstawowe obszary diagnostyczne w pedagogice; Logika proces diagnostycznego i jego etapy; Procedury i rodzaje metod diagnostycznych; Etyczne aspekty badań diagnostycznych; Opór w diagnozie i techniki radzenia sobie z nim; Charakterystyka wybranych metod, powszechnie stosowanych w psychopedagogicznej diagnozie przedszkolnej i szkolnej; Diagnoza sprawdzająca i ewaluacja skuteczności programów oddziaływań edukacyjnych, resocjalizacyjnych i terapeutycznych.
Koordynatorzy przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: