Projektowanie uniwersalne w edukacji 2300-PSE-PU
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent zna:
- uwarunkowania funkcjonowania ucznia w środowisku szkolnym: znaczenie
uspołecznienia ucznia i kontaktów rówieśniczych, procesy społeczne w klasie,
rozwiązywanie konfliktów w klasie szkolnej lub grupie wychowawczej, potrzebę
rozwijania u dzieci, uczniów lub wychowanków kompetencji komunikacyjnych i
umiejętności społecznych niezbędnych do nawiązywania poprawnych relacji; diagnozę grupy uczniowskiej i każdego ucznia oraz charakterystykę i etiologię potrzeb edukacyjnych uczniów; pojęcia integracji i inkluzji; sytuację dziecka z
niepełnosprawnością fizyczną i intelektualną w szkole ogólnodostępnej, a także problemy dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i ich funkcjonowanie, problemy dzieci zaniedbanych i pozbawionych opieki oraz szkolną sytuację dzieci z doświadczeniem migracyjnym; problematykę dziecka w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej;
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- przeprowadzić diagnozę dojrzałości szkolnej dziecka oraz jej uwarunkowań
środowiskowych;
- diagnozować problemy uczniów i wspierać ich w przezwyciężaniu trudności i
deficytów;
- wspierać nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: