Pomiar osiągnięć edukacyjnych 2300-PSE-POE
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z zasadami prowadzenia pomiaru szkolnych osiągnięć ucznia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent zna:
-system oświaty: organizację i funkcjonowanie systemu oświaty, podstawowe
zagadnienia prawa oświatowego, krajowe i międzynarodowe regulacje dotyczące praw człowieka, dziecka, ucznia oraz osób z niepełnosprawnościami, znaczenie pozycji szkoły jako instytucji edukacyjnej, funkcje i cele edukacji szkolnej, modele współczesnej szkoły, pojęcie ukrytego programu szkoły, alternatywne formy edukacji, zagadnienie prawa wewnątrzszkolnego, podstawę programową w kontekście programu nauczania oraz działania wychowawczo-profilaktyczne, tematykę oceny jakości działalności szkoły lub placówki systemu oświaty;
- problemy adaptacji dziecka w przedszkolu i szkole – rolę szkoły i rodziny, a także znaczenie przygotowania dziecka do nauki w szkole oraz zagadnienia związane z obowiązkiem szkolnym i dojrzałością szkolną – pojęcie, składniki i diagnozowanie;
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
-przeprowadzić diagnozę dojrzałości szkolnej dziecka oraz jej uwarunkowań
środowiskowych;
-skutecznie wspierać dziecko w procesie adaptacji do nowej sytuacji;
- diagnozować problemy uczniów i wspierać ich w przezwyciężaniu trudności i
deficytów;
W zakresie kompetencji absolwent jest gotów do:
-nawiązywania skutecznego dialogu z uczniem, jego rodzicami lub opiekunami na temat jego rozwoju.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: