Diagnoza psychologiczna w edukacji 2300-PSE-DP
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z celami i zasadami prowadzenia diagnozy psychologicznej dzieci i działań wspierających rozwój dziecka.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent zna:
-problematykę rozwoju dziecka w kontekście edukacji oraz metody zastosowania wiedzy psychologicznej w działaniach dydaktyczno-wychowawczych;
-rolę monitorowania procesu dydaktyczno-wychowawczego realizowanego
w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty; zasady dokonywania diagnozy sytuacji wychowawczych i sposoby zapobiegania błędom wychowawczym oraz korygowania negatywnych skutków oddziaływań wychowawczych;
- poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne: zasady dokonywania diagnozy,
opiniowania i orzekania, doradztwo edukacyjno-zawodowe oraz zasady współpracy przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty z poradnią psychologiczno-pedagogiczną;
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- diagnozować sytuacje wychowawcze;
- diagnozować potrzeby rozwojowe i edukacyjne uczniów, zaburzenia i trudności w uczeniu się oraz ich źródła;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: