Praktyki psychologiczno-pedagogiczne 2300-PED-Pr-PP
Praktyki obejmują: poznanie dokumentów prawnych szkoły, w której realizowana jest praktyka: statut, program wychowawczo - profilaktyczny, program współpracy z rodzicami, wewnątrzszkolny system oceniania, kompetencje rady pedagogicznej, inne regulaminy obowiązujące na terenie szkoły; nabycie umiejętności prowadzenia i korzystania z dokumentacji szkolnej: plan, program, rozkład materiału, dziennik lekcyjny, arkusze osiągnięć uczniów; poznanie obowiązków nauczyciela-wychowawcy klasy; poznanie zasad oceny pracy nauczyciela, wynikających z planu nadzoru pedagogicznego; ocenę stylu kierowania i komunikowania się z klasą nauczyciela-wychowawcy oraz deklarowanych przez niego trudności w pracy zawodowej na podstawie obserwacji prowadzonych przez niego lekcji oraz przeprowadzonej ankiety i wywiadu; analizę zdarzenia krytycznego; samodzielne zaprojektowanie scenariusza zajęć; przygotowanie studium przypadku ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych ucznia; dokonanie samooceny nabytej wiedzy i umiejętności zgodnie z arkuszem autoewaluacji.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Z: |
Kryteria oceniania
Portfolio
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Zajęcia towarzyszą zajęciom: Pedagogika.Warsztaty zintegrowane. |
W cyklu 2023L:
Zazwyczaj praktyki psychologiczno-pedagogiczne towarzyszą zajęciom Pedagogika - Warsztaty zintegrowane. Należy zapisywać się do tych osób, które je prowadzą. |
W cyklu 2024Z:
Zajęcia towarzyszą zajęciom: Pedagogika.Warsztaty zintegrowane. |
W cyklu 2024L:
Zazwyczaj praktyki psychologiczno-pedagogiczne towarzyszą zajęciom Pedagogika - Warsztaty zintegrowane. Należy zapisywać się do tych osób, które je prowadzą. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: