Kompetencje nauczyciela i trenera w perspektywie wyzwań edukacji XXI wieku 2300-OSM-70/KNT/1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
seminaria magisterskie
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student/ka:
- zna i rozumie pojęcia oraz koncepcje, związane z podejmowanym przez siebie tematem badań;
- charakteryzuje orientacje badawcze, strategie, metody, techniki i narzędzia badawcze stosowane w pedagogice; - identyfikuje i opisuje etapy procesu badawczego;
- zna zasady pisania tekstów akademickich;
Umiejętności
Student/ka:
- samodzielnie poszukuje informacji, korzystając z różnych źródeł wiedzy;
- prezentuje projekt badań własnych, posługując się argumentacją wybranej perspektywy teoretycznej;
- konstruuje na piśmie część teoretyczną pracy w oparciu o analizę literatury pedagogicznej oraz innych dyscyplin; - samodzielnie projektuje cykl postępowania badawczego oraz prezentuje to w formie pisemnej;
- analizuje i prezentuje w formie pisemnego raportu wyniki przeprowadzonych badań własnych;
- wykazuje się umiejętnością poszanowania praw autorskich.
Kompetencje
Student/ka:
- dokonuje oceny własnych kompetencji z perspektywy podejmowania działań pedagogicznych;
- ma świadomość konieczności dokształcania się i doskonalenia umiejętności samodzielnego uczenia się; - ma świadomość istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych.
Kryteria oceniania
I semestr
przygotowana koncepcja pracy magisterskiej (temat, teza, plan, zawartość treściowa) wraz z bibliografią – procentowy wpływ na ogólną ocenę: 100%
II semestr
1) przygotowane założenia teoretyczne pracy magisterskiej w postaci pierwszej (tzw. teoretycznej) części pracy – procentowy wpływ na ogólną ocenę: 60%
2) przygotowany plan badań wraz z narzędziami badawczymi – procentowy wpływ na ogólną ocenę: 40%
W kolejnym roku akademickim:
III semestr
Przeprowadzenie badań i złożenie raportu z badań – procentowy wpływ na ogólną ocenę:100%
IV semestr
Przedstawienie ostatecznej wersji pracy magisterskiej – procentowy wpływ na ogólną ocenę: 100%
Literatura
Lista pozycji literatury jest każdorazowo dobierana do tematu przygotowywanej przez Studenta/kę pracy dyplomowej. Wśród polecanej literatury z zakresu badań pedagogicznych znajdują się między innymi takie pozycje, jak:
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004.
Ferguson G. A., Takane Y., Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, Warszawa 1997.
Flick U., Projektowanie badań jakościowych, Warszawa 2011.
Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.
Hammersley M., Atkinson P., Metody badań terenowych, Poznań 2000.
Krüger H.-H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, Gdańsk 2005.
Madalińska-Michalak J., Pedeutologia. Prawno-etyczne podstawy zawodu nauczyciela, Warszawa 2021. https://www.wuw.pl/product pol-15030-Pedeutologia-Prawno-etyczne-podstawy-zawodu-nauczyciela-EBOOK.html
Palka S. (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk 2009.
Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008.
Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: