Kobieta i edukacja, dawniej i dziś 2300-OSM/SJ-KE/1
Stosunek do edukacji kobiet na przestrzeni wieków ulegał zmianom, różnie postrzegano potrzeby i możliwości kształcenia, a także aktywność kobiet w życiu społecznym. Na te zmiany wpływ miały niejednokrotnie same kobiety. Poznamy uwarunkowania tych zjawisk (geografia, społeczeństwo, polityka, kultura), teorię, praktykę i instytucje edukacyjne, a także oddziaływanie na edukacyjną współczesność. Poznamy też zaangażowanie kobiet w rozwój edukacji początkowej.
Poznamy także warsztat pisarski i naukowy (konstrukcja rozprawy, przypisy, bibliografia itp.)
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
-zna różne uwarunkowania edukacji kobiet
Umiejętności:
- potrafi dokonać analizy i krytyki tekstów źródłowych
- potrafi formułować problemy i stawiać hipotezy badawcze z zakresu historii edukacji kobiet
- gromadzenie i weryfikowanie materiałów źródłowe piśmiennych i ikonograficznych
Postawy
- rozumie uwarunkowania edukacji kobiet w Polsce i Europie
- docenia wartość badań historycznych dla zrozumienia uwarunkowań współczesnej edukacji
Kryteria oceniania
Obecność (dopuszczalne 2 nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze)
Aktywność
Po pierwszym semestrze ustalenie tematu rozprawy dyplomowej.
Po drugim semestrze przedstawienie planu rozprawy dyplomowej.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura dobierana według indywidualnych zainteresowań i potrzeb.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: