Edukacyjne konteksty sztuki i kultury 2300-OSM/SJ-EK/2
Tematyka seminarium:
1. Pedagogiczne aspekty różnych dziedzin sztuki, takich jak teatr, plastyka, muzyka, literatura, film, taniec i in. Wychowawcze i rozwojowe walory indywidualnych (amatorskich) działań artystycznych . Ekspresja artystyczna we współczesnej animacji kultury.
2. Media elektroniczne w edukacji i życiu współczesnego człowieka. (w tym min.1.Funkcje i formy edukacji medialnej, 2. „Telewizja jako kultura”, 3. Internet w edukacji kulturalnej)
3. Obszary i zjawiska paraartystyczne w kulturze współczesnej (np. muzyka w subkulturach młodzieżowych, sztuka ulicy, blogi jako ekspresja paraliteracka itp.).
4. Sztuka w funkcji kształcenia wielokulturowego (w tym m.in.1.funkcje sztuki w różnych kulturach, np. sztuka afrykańska, sztuka chińska, sztuka kurpiowska itd.,2.sztuka jako medium komunikacyjne, 3.pogranicza kultur).
5. Sztuka i wychowanie w czasach popkultury (w tym: 1.popkulturowe mechanizmy oddziaływania (np. mody i trendy), 2. autorytety a/i idole popkultury a problemy wychowania itp.).
6. Edukacyjne funkcje dramy (1. dydaktyczno-wychowawcza, terapeutyczna, resocjalizacyjna), drama wśród zjawisk pokrewnych (np. drama a teatr), historia dramy w edukacji, psychologiczne i pedagogiczne podstawy dramy, współczesne teorie dramy.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W efekcie wieloetapowego procesu działań dydaktycznych prowadzących do napisania pracy dyplomowej student potrafi:
1. analizować rzeczywistość kulturowo-edukacyjną i formułować problemy badawcze,
2.uzyskiwać niezbędną wiedzę teoretyczną na podstawie literatury przedmiotu,
3.przeprowadzać procedurę badawczą, prowadzącą do analizy i syntezy materiału badawczego oraz wnioskowania.
Kryteria oceniania
Podstawą do oceny będzie realizowanie poszczególnych etapów programowych dokumentowanych postępami w pisaniu pracy dyplomowej.
Literatura
literatura do uzgodnienia
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: