Dziecko w przedszkolu, szkole i edukacji pozaformalnej- szanse i ograniczenia 2300-OSM/SJ/DPS/1
Problematyka seminarium dotyczy uwarunkowań instytucjonalnych, społecznych oraz psychologiczno-pedagogicznych efektywności edukacyjnej przedszkola i szkoły w ujęciu formalnym i pozaformalnym. Skupimy się przede wszystkim na tych czynnikach związanych bezpośrednio z funkcjonowaniem przedszkola i szkoły, na które można realnie wpływać. Oprócz edukacji formalnej zajmiemy się alternatywnymi - pozaformalnymi jak edukacja domowa i demokratyczna. Wśród czynników, które staną się przedmiotem analizy są: nauczyciele - liderzy innowacji i zmiany, styl i metody pracy nauczyciela, charakter procesu komunikowania się nauczyciela z uczniami, monitorowanie rozwoju dzieci w sferze poznawczej i społeczno-emocjonalnej, edukacja w przedszkolu i szkole z perspektywy dziecka, problematyczność diagnozowania gotowości szkolnej oraz oceniania szkolnych osiągnięć, motywacja do uczenia się w opinii uczniów i nauczycieli, współpraca z rodzicami oraz kultura instytucji edukacyjnej. Problematyka podjętych badań będzie nastawiona (obok innych uczestników edukacji) na przedstawianiu punktu widzenia dzieci i uczniów, z elementami podejścia partycypacyjnego do badań - z dziećmi i przez dzieci, a nie tylko o dzieciach. Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej i wspieranie ich w procesie jej powstawania. Podejmowana przez studentów problematyka badań nie jest narzucana przez promotora, ale stanowi efekt dyskusji i współnych analiz i ustaleń z promotorem oraz współpracy z koleżankami i kolegami - uczestnikami seminarium.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Przygotowanie koncepcji pracy magisterskiej ( uzasadnienie wyboru tematu, opis podstawowych pojęć na podstawie literatury, temat, cel, problemy i pytania badawcze, metody, techniki badań, dobór próby i organizacja badań), spis treści; opracowanie pierwszego podrozdziału (rozdziału) pracy ( IVrok)
Poprawna strukturalnie, merytorycznie i metodologicznie
praca magisterska zawierająca część teroetyczną, podstawy metodologiczne i opis badań wraz z podsumowaniem i rekomendacjami.
Obrona pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym (Vrok)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: