Kobiety i edukacja dawniej i dziś 2300-OSM/KiE/1
Stosunek do edukacji kobiet na przestrzeni wieków ulegał zmianom, różnie postrzegano potrzeby i możliwości kształcenia, a także aktywność kobiet w życiu społecznym. Na te zmiany wpływ miały niejednokrotnie same kobiety. Poznamy uwarunkowania tych zjawisk (geografia, społeczeństwo, polityka, kultura), teorię, praktykę i instytucje edukacyjne, a także oddziaływanie na edukacyjną współczesność. Poznamy też zaangażowanie kobiet w rozwój edukacji początkowej.
Poznamy także warsztat pisarski i naukowy (konstrukcja rozprawy, przypisy, bibliografia itp.)
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
-zna różne uwarunkowania edukacji kobiet
Umiejętności:
- potrafi dokonać analizy i krytyki tekstów źródłowych
- potrafi formułować problemy i stawiać hipotezy badawcze z zakresu historii edukacji kobiet
- gromadzenie i weryfikowanie materiałów źródłowe piśmiennych i ikonograficznych
Postawy
- rozumie uwarunkowania edukacji kobiet w Polsce i Europie
- docenia wartość badań historycznych dla zrozumienia uwarunkowań współczesnej edukacji
Kryteria oceniania
Obecność (dopuszczalne 2 nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze)
Aktywność
Po pierwszym semestrze ustalenie tematu rozprawy dyplomowej.
Po drugim semestrze przedstawienie planu rozprawy dyplomowej.
Po trzecim semestrze seminarium przedstawienie pierwszej wersji pracy.
Po czwartym semestrze seminarium przedstawienie gotowej rozprawy.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura dobierana według indywidualnych zainteresowań i potrzeb.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: