Edukacyjne i społeczne aspekty funkcjonowania dziecka w systemie oświaty 2300-OSM/ESA/1
Celem seminarium jest rozwinięcie wiedzy studentów na temat problemów związanych z edukacją i społecznym funkcjonowaniem dzieci w systemie oświaty. W efekcie wybranie przez nich wąskiego obszaru zainteresowań w tym zakresie i przygotowanie pracy magisterskiej o charakterze badawczym.
Zagadnienia szczegółowe:
1. Wyznaczniki dobrego funkcjonowania dziecka w edukacji – cechy ucznia (np. pochodzenie społeczne, zasoby materialne, osiągnięcia edukacyjne), cechy środowiska edukacyjnego (np. odległość szkoły od miejsca zamieszkania, klimat szkoły, metody pracy nauczyciela, system oceniania).
2. Edukacja alternatywna – charakterystyka, sposób działania, metody pracy, efekty oczekiwane i uzyskiwane.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
I rok - przygotowanie koncepcji pracy magisterskiej na wybrany temat. Opracowanie metodologii badań, przygotowanie narzędzi badawczych oraz wybranie próby badawczej. Sporzadzenie spisu literatury potrzebnej do opracowania części teoretycznej pracy.
II rok – w pierwszym semestrze opracowanie części teoretycznej pracy oraz przeprowadzenie badań zgodnie z założeniami metodologicznymi. W drugim semestrze opracowanie wyników badań i ich opisanie. Złożenie gotowej pracy magisterskiej.
Literatura
Gromadzona w trakcie trwania seminarium, zgodna z tematami szczegółowymi wybranymi przez studentów.
Uwagi
|
W cyklu 2025:
sala 316 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: