Cyberprzemoc a samotność wśród dzieci i nastolatków - moderujące znacznie procesów grupowych 2300-OSM/CYB/1
Plan seminarium
I rok
1. Przegląd literatury dotyczącej cyberprzemocy.
2. Przegląd literatury nt samotności.
3. Przegląd badań dotyczących grupowych moderatorów związku cyberprzemocy z samotnością.
II rok
5. Przygotowanie i przeprowadzenie badań.
6. Analiza danych
7. Przygotowanie pracy magisterskiej (wg standardu APA w polskiej implementacji).
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
• Zna teorie psychologiczne powiązane z konstruktami.
• Zna podstawowe metody statystyczne używane w badaniach społecznych.
• Wie, jak napisać raport badawczy.
Umiejętności
• Potrafi przeprowadzać przeglądy literatury.
• Umie wykorzystać program SPSS do analiz danych.
• Umie wykorzystać standardy APA w pisaniu pracy magisterskiej.
Kompetencje społeczne
• Rozumie potrzebę stosowania metod naukowych w badaniach pedagogicznych.
Kryteria oceniania
Ocena projektu badawczego i pracy magisterskiej.
Praktyki zawodowe
-
Literatura
- Horasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Wydawnictwo Liberi Libri.
- Bedyńska, S., Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.
- Babbie, E. (2008). Podstawy badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Rębisz S, Jasińska-Maciążek A, Grygiel P, Dolata R. (2023). Psycho-Social Correlates of Cyberbullying among Polish Adolescents. International Journal of Environmental Research and Public Health. 20(8):5521. https://doi.org/10.3390/ijerph20085521
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: