Społeczne wymiary edukacji 2300-OSM/8a/1
Trzy, proponowane obszary zagadnień:
1. Problemy społeczne i wychowawcze (np. przemoc, nierówności społeczne, zaburzenia relacji międzyludzkich, konflikty pokoleń i innych grup społecznych).
2. Problemy wartości i celów edukacji formalnej vs wartości, cele i postawy współczesnej młodzieży (także analiza programów wychowawczych szkół),
3. Przemiany kultury i ich odzwierciedlenie w edukacji i życiu codziennym (np. globalizacja, feminizm, rosnący wpływ mediów).
Studenci będą zachęcani do modyfikacji i rozszerzania listy zagadnień.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Studenci definiują podstawowe pojęcia z zakresu metodologii badań empirycznych.
Studnci rozxumieja związki międzyelementami procesu badawczego: konceptualizacją, operacjonalizacją, doborem metod zbierania i analizy danych.
Studenci dokonuja wyboru i stosują wybrane metody badania, najczęściej sondażowe(ankieta i wywiad) oraz analizy dokumentów.
Studenci interpretują wyniki własnych badań empirycznych.
Studenci wyjaśniają wyniki własnych badań empirycznych na gruncie teorii naukowych oraz dotychczasowej wiedzy naukowej z danego zakresu.
Studenci oceniają własny warsztat metodologiczny
Kryteria oceniania
Są dwa warunki zaliczenia pierwszego roku seminarium:
1. opracowanie dyskusji podstawowych pojęć własnego projektu badawczego, zakończonej ustaleniem definicji obowiązujących w projekcie stanowiącym podstawę pracy magisterskiej (podrozdział przyszłej pracy magisterskiej).
2. Opracowanie koncepcji pracy magisterskiej (temat, opis projektu badawczego, struktura pracy, bibliografia).
Literatura
literatura do uzgodnienia
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: