Zarządzanie mikroprzedsiębiorstwem i organizacją społeczną 2300-NZ2-PD-ZMOS
1. Formy prowadzenia działalności gospodarczej:
• jednoosobowa działalność gospodarcza
• spółki prawa handlowego
• inne spółki
2. Formy prowadzenia działalności non profit:
• fundacje
• stowarzyszenia
3. Formalności związane z założeniem działalności w formie przedsiębiorstwa oraz organizacji społecznej:
• organy rejestrujące
• wniosek o wpis
• wybór formy opodatkowania
• inne formalności
4. Skuteczne zarządzanie mikroprzedsiębiorstwem oraz organizacją społeczną a predyspozycje osobiste:
• specyfika zarządzania mikroprzedsiębiorstwem
• specyfika zarządzania organizacją społeczną
• nawyki skutecznego zarządzania
• cechy skutecznych menadżerów
• analiza osobistych zasobów w zakresie zarządzania
5. Podstawy marketingu:
• marketing mix
• plan marketingowy
6. Zasady przygotowania biznesplanu:
• omówienie poszczególnych elementów biznesplanu
• przykłady opracowanych biznesplanów
7. Opracowanie biznesplanu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student:
1. posiada uporządkowaną wiedzę na temat poszczególnych etapów i związanych z nimi formalności umożliwiających założenie działalności w formie przedsiębiorstwa oraz organizacji społecznej
2. zna podstawową terminologię związaną z działalnością nastawioną na zysk oraz non-profit
3. zna i rozumie różnice pomiędzy działalnością nastawioną na zysk oraz non-profit
4. zna i rozumie zasady umożliwiające przygotowanie biznesplanu oraz jego rolę w procesie zakładania i prowadzenia przedsiębiorstwa generującego zyski finansowe
5. posiada podstawową wiedzę na temat skutecznego zarządzania mikroprzedsiębiorstwem oraz organizacją społeczną
6. posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu
Umiejętności: student potrafi:
1. samodzielnie uzyskać informacje w zakresie aktualnych wymogów związanych z zakładaniem działalności w formie przedsiębiorstwa oraz organizacji społecznej
2. samodzielnie przygotować biznesplan
3. krytycznie ocenić szanse na zrealizowanie zaplanowanego przedsięwzięcia
4. krytycznie ocenić swoje osobiste zasoby pod kątem predyspozycji do zarządzania
5. przygotować plan marketingowy przedsięwzięcia
Kompetencje społeczne: student:
1. efektywnie współdziała w zespole osób opracowujących założenia przedsięwzięć biznesowych i społecznych
2. efektywnie motywuje siebie oraz zespół do realizacji zadań
Kryteria oceniania
A. Obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach
B. Przygotowywanie zadań, w tym biznes planu, w małych grupach oraz prezentowanie ich podczas zajęć.
Literatura
1. Paliwoda-Matiolańska A. (2014) Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C. H. Beck
2. Cieślik J. (2008), Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne
3. Covey S. (2006), 7 nawyków skutecznego działania, Dom Wydawniczy Rebis
4. Lisowska R., Ropęga J. (2016), Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
5. Kartajaya H., Kotler P., Setiawan I., Marketing 4.0 (2017), MT Biznes
6. Schmidt J. (2012), Rozwój organizacji pozarządowych Teoria i praktyka, Sedno
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: