MS3-Formy opieki, wychowania i pomocy-tradycje i wyzwania współczesności 2300-NZ2-MS3-SDR-FOW
Św. Wincenty a Paulo i G.P. Baudouin - poczatki opieki nad porzuconymi dziećmi
Jan Bosko i- salezjańska metoda pracy z młodzieżą
Henryk Jordan - wychowanie fizyczne i ewolucja idei ogrodów jordanowskich
Helena Radlińska praca wychowawcy w srodowisku
Maria Grzegorzewska - metoda ośrodków pracy z dziecmi o specjalnych potrzebach
Janusz Korczak i Stefania Wilczyńska - samorząd dziecięcy i prawo do dnia dzisiejszego
Kazimierz Jeżewski - od gniazd sierocych do rodzinnych domów dziecka
Kazimierz Lisiecki - idea pracy z dzećmi ulicy
Aleksander Kamiński - funkcje pedagogiki społecznej i metody pracy zuchowej
Olga i Andrzej Małkowscy - metoda harcerska
Czesław Czapów podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej
Alina Margolis - działalość oNG na rzezc dzieci na przykładzie Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- zna wybitne postaci pedagogiki społecznej;
- potrafi pokazać uwarunkowania historyczne i ewolucję koncepcji pedagogicznych;
- potrafi wyszukać instytucje/organizacje, które kultywują tradycje i czerpią inspirację z wybranych koncepcji pedagogicznych;
- potrafi zaproponować i poprowadzić dyskusję na temat wybranej postaci i jej poglądów
Literatura
Lista lektur tworzona jest wspólnie ze studentami
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: