MS2-Muzyka i wychowanie 2300-NZ2-MS2-ARM-MW
Celem zajęć jest tworzenie możliwości dla twórczej ekspresji muzycznej studentów poprzez :organizację występów -np. wieczorów poezji śpiewanej czy animacji wspólnego śpiewania kolęd w czasie Wigilii Wydziałowej , a także integracji muzyki z innymi działaniami artystycznymi: recytacją poezji ,elementami teatru, tworzenia scenografii i plastycznej interpretacji muzyki. Zajęcia stwarzają okazje dla wielostronnej aktywności twórczej studentów w zakresie muzyki- śpiew z akompaniamentem gitary, wspólne muzykowanie z użyciem instrumentów perkusyjnych , a także kształcenia kultury estetycznej studentów w zakresie muzyki, słuchanie muzyki uczestnictwo w koncertach. Zapoznają z podstawami zagadnieniami wychowania muzycznego ,historii muzyki ,podręcznikami wychowania muzycznego ,zdobędą elementarne kwalifikacje dotyczące bycia mandatariuszem sztuki. Tworzą prezentacje multimedialne dotyczące historii muzyki i jej twórców.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zdobędzie umiejętności w zakresie śpiewu z akompaniamentem gitary, wspólnego muzykowania z użyciem instrumentów perkusyjnych wiedzę na temat podstawowych zagadnień wychowania muzycznego, ze znajomością aktualnych podręczników wychowania muzycznego. Zdobędzie rozeznanie w zakresie historii muzyki, znaczeniu muzycznej ekspresji twórczej w życiu i wychowaniu dziecka i ucznia.
Kryteria oceniania
Podstawowym warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach muzycznych i występach (dozwolone dwie nieusprawiedliwione nieobecności). W ramach zaliczenia studenci wykonują także prezentacje dotyczące historii muzyki i jej twórców, a także projekty działa ń muzycznych na forum Wydziału Pedagogicznego. Przedstawiają, także projekt zajęć artystycznych z dziećmi i młodzieżą w postaci konspektu -ustnie. Skala ocen zgodna ze skalą przyjęta na UW.
Praktyki zawodowe
nie
Literatura
1. A. Białkowski[ red.], Edukacja muzyczna. Tożsamość i praktyka, Wyd. UMCS, Lublin 2006
2. M .Brzozowska- Kuczkiewicz ,Emil Jacques-Dalcroze i jego rytmika, WSIP, Warszawa 1991
3. E. E. Gordon Umuzykalnienie niemowląt i małych dzieci, Kraków 1997,
4. Maria Przychodzińska -Kaciczak ,Muzyka i wychowanie NK, Warszawa 1979
5. I. Wojnar, W. Pielasińska ,Wychowanie estetyczne młodego pokolenia, WSIP, 1990
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: